خانه تکنولوژي چاپگر سه بعدی با قدرت تفکیک نانو

چاپگر سه بعدی با قدرت تفکیک نانو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
SLS 3D printer

مرجع پلیمر در بازار ایران: میکرولایت‌تری‌دی چاپگر سه بعدی ساخته که می‌تواند با قدرت تفکیک 200 نانومتری قطعات بسیار کوچک در حد میکروسکوپی تولید کند.

SLS 3D printer
شرکت فرانسوی میکرولایت‌تری‌دی (Microlight3D) که در حوزه تولید چاپگرهای سه بعدی با قدرت تفکیک بالا فعال است، دستگاه جدیدی به بازار عرضه کرده است.

Altraspin™ یک چاپگر سه بعدی است که می‌تواند قدرت تفکیک در حد200 نانومتر داشته باشد. این دستگاه در حوزه میکروروبات، زیست‌مهندسی و میکروحسگرها قابل استفاده بوده و می‌تواند به نیاز صنعت در بخش فناوری‌نانو پاسخ دهد.

تولید قطعات با مقیاس‌های نانومتری

دنیس باربیر، مدیرعامل شرکت میکرولایت‌تری‌دی می‌گوید: « میکرولایت‌تری‌دی این چاپگر را برای پاسخ‌دهی به نیاز بازار در بخش تولید قطعات با مقیاس‌های نانومتری عرضه کرده است که می‌توان با آن با سرعت بالا نمونه‌های اولیه محصول را با ویژگی‌های دلخواه تولید نمود.

شکل هندسی هیچ محدودیتی در این دستگاه ایجاد نمی‌کند. بدون تردید، قدرت تفکیک نانومتری این فناوری می‌تواند مسیر رشد تحقیقات را در جامعه علمی هموار کند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که شرکت‌های صنعتی از مزایای این فناوری برای تولید قطعات سه بعدی با مقیاس میکرونی استفاده کنند و این دستگاه می‌تواند به محدودیت‌های موجود در بازار غلبه کرده و زمان رسیدن محصول به بازار را کاهش دهد.»

میکرولایت‌تری‌دی در سال 2016 با توسعه یک فناوری در دانشگاه گرانوبل آلپ، تاسیس شد. این شرکت در حوزه پلیمریزاسیون دو فوتونی تخصص دارد. در این روش از لیزر پالسی برای شروع پلیمریزاسیون یک سیال به‌صورت هم‌زمان با دو فوتون استفاده می‌شود. این روش به‌صورت ویژه برای تولید قطعات کوچک طراحی شده‌است.

در دانشگاه‌های مختلف از این فناوری برای تولید قطعات ضدجعل، میکروروبات برای رهایش دارو و ساختارهای فلزی میکروسکوپی استفاده می‌شود.

بزرگترین مزیت این فناوری آن است که تولید لایه‌به‌لایه انجام نمی‌شود؛ بنابراین، با محدودیت قدرت تفکیک 25 میکرونی مواجه نیست. از آنجایی که قابلیت پلیمریزاسیون دو فوتونی استفاده می‌شود قدرت تفکیک به شدت کاهش می‌یابد.

این دستگاه به‌صورت رومیزی بوده و زبری روی سطح در محصولات تولید شده با آن کمتر از 20 نانومتر است. این دستگاه با قیمت 150 هزار یورو به بازار عرضه شده‌است.

منبع : Microlight3D launches Altraspin sub-micron 3D printer

         ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است