خانه خبر تجاری سازی فناوری تولید محصولات شیمیایی از نفت خام توسط آرامکو

تجاری سازی فناوری تولید محصولات شیمیایی از نفت خام توسط آرامکو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
aramco

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت سعودی آرامکو به تازگی و از طریق زیرمجموعه تحت مالکیت کامل خود موسوم به سعودی آرامکو تکنولوژیز (Saudi Aramco Technologies)، یک توافقنامه توسعه و همکاری مشترک (JDCA) را با شرکت های اکسنس (Axens) و تکنیپ-اف.ام.سی (TechnipFMC)، برای شتاب بخشیدن به توسعه و تجاری سازی فناوری تبدیل کاتالیستی نفت خام به محصولات صنایع شیمیایی (CC2C) امضاء کرد.

aramco

فناوری یادشده قابلیت آن را دارد که با تبدیل بیش از 60 درصد یک بشکه از نفت خام به محصولات شیمیایی، راندمان و میزان تولید این محصولات را به میزان چشمگیری افزایش دهد. توافقنامه اخیر با هدف دستیابی به آمادگی تجاری (commercial readiness) برای عملیاتی کردن فناوری CC2C تا سال 2021 میلادی امضاء شد.

این فناوری نفت خام را مستقیما به محصولات شیمیایی تبدیل می کند. موضوعی که چند فرآیند با مصرف انرژی بالا (energy-intensive) را حذف و جریان تولید محصولات با ارزش افزوده بالایی را که قادر به تولید مقادیر زیادی محصولات شیمیایی در کنار ایجاد گاز گلخانه ای کمتر است؛ ایجاد می کند.

امین ناصر، مدیر عامل سعودی آرامکو، گفت: این گام مهم دیگری در راستای تلاش ما به منظور توسعه فناوری های نوآورانه ای است که ارزش هر بشکه نفت خام تولیدی را به بیشینه خود می رساند.

وی ادامه داد: اهمیت نفت به عنوان خوراک پتروشیمی به طور فزاینده ای رو به افزایش است. این همکاری راهبردی با استفاده از تازه ترین فناوری ها و با هدف تامین تقاضای رو به رشد برای محصولات پتروشیمی صورت می گیرد.

 

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است