خانه تکنولوژي کاهش زمان شارژ باتری با تکنولوژی توپ گرافن

کاهش زمان شارژ باتری با تکنولوژی توپ گرافن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Graphene Ball Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران: یکی از مؤسسه‌های تحقیقاتی شرکت سامسونگ موفق به تولید نانوکامپوزیتی برای بهبود عملکرد باتری‌ یون لیتیم شده‌است. این کامپوزیت حاوی توپ‌های گرافنی بوده که روی سطح کاتد قرار گرفته و سرعت شارژ باتری را بهبود می‌دهد.

این ‌روزها باتری‌های یون لیتیم به‌شدت موردتوجه قرار دارد، این باتری‌ها در ادوات مختلف از تلفن‌های همراه گرفته تا خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تلاش‌های زیادی برای افزایش طول عمر این باتری صورت می‌گیرد و همچنین محققان به دنبال کاهش زمان شارژشدن آنها هستند.

Graphene Ball Technology

گرافن برای ارتقاء سرعت شارژ باتری

مؤسسه پیشرفته فناوری سامسونگ اخیراً موفق به دستاوردی در استفاده از فناوری نانو در باتری‌ها شده‌است. این شرکت از گرافن برای ارتقاء سرعت شارژ باتری استفاده کرده و محققان این شرکت معتقدند که گرافن کلید موفقیت توسعه باتری‌ها است.

گرافن دارای خواص مکانیکی و الکتریکی ویژه‌ای است که این ویژگی‌ها موجب شده تا بتوان از آن برای توسعه باتری یون لیتیم استفاده نمود. شرکت سامسونگ با همکاری دانشگاه ملی سئول اقدام به ترکیب گرافن و سیلیکا کرده و در نهایت توپ‌های گرافنی ساخته است. این توپ‌های گرافنی با استفاده از فرآیند لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار تولید شده‌اند.

این توپ‌های گرافنی به‌عنوان آند برای پوشش‌دهی کاتدهای غنی از نیکل استفاده می‌شود تا از سطح این کاتدها محافظت کند. این لایه‌ محافظ نه تنها واکنش را کنترل می‌کند بلکه موجب افزایش رسانایی نیز می‌شود.

افزاش 5 برابری سرعت شارژ

براساس اطلاعات منتشرشده توسط این گروه، باتری‌ یون لیتیم مجهز به توپ‌های گرافنی به سرعت شارژ شده به‌طوری که زمان شارژ آنها از یک ساعت به 12 دقیقه رسیده است. از سوی دیگر، این باتری‌ها 45 درصد افزایش ظرفیت پیدا کرده و در دمای 60 درجه سانتیگراد دوام و پایداری بیشتری دارند. محدوده دمای پایداری باتری یکی از عوامل مهم در عملکرد باتری است به‌طوری که این عامل در باتری خودروهای الکتریکی به‌عنوان یک دغدغه قلمداد می‌شود.

سون‌این‌هیوک رهبر این گروه از مؤسسه تحقیقاتی سامسونگ می‌گوید: « تحقیقات ما به نقطه‌ای رسیده که می‌توانیم کامپوزیت گرافنی را با قیمت مناسب تولید کنیم. ما موفق به بهبود قابلیت‌های باتری‌های یون لیتیم شده‌ایم.»

منبع : Graphene Ball Technology From Samsung Can Speed Up Charging

         ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است