خانه علمی پژوهشیمقالات بهینه سازی کامپوزیت چوب پلاستیک با استفاده از الگوریتم ژنتیکی

بهینه سازی کامپوزیت چوب پلاستیک با استفاده از الگوریتم ژنتیکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
کامپوزیت‌های چوبی پلاستیکی

مرجع پلیمر در بازار ایران: کامپوزیت چوب پلاستیک (کامپوزیت چوب پلیمر) یا کامپوزیت های فیبر طبیعی، اساسا شامل ترکیبی از پودر پلاستیک و چوب می باشند. کیفیت محصول معمولا” اندازه گیری شده و کاملا” وابسته به خواص مکانیکی مواد کامپوزیتی است که برای توسعه محصول استفاده می شود و به همین دلیل، آزمایش‌های زیادی در آزمایشگاه‌های کارخانجات برای تعیین دوام محصول، انجام شده است. با این وجود هنوز راه حل جامع برای ایجاد یک سیستم خودکار برای ارائه  فرمول مناسب ترکیب پلیمر و چوب، وجود ندارد.

کامپوزیت‌های چوبی پلاستیکی

در این مقاله،با استفاده از الگوریتم ژنتیک، روشی برای پیدا کردن ترکیب مطلوب برای رسیدن به هریک از خواص مورد نظر در تولید یک محصول با کیفیت، ارائه شده است.

پارامترهای مختلفی در فرایند محاسباتی و با هدف یافتن بهترین نسبت برای ترکیب،  بکار گرفته شده اند. رفتار تصادفی که در الگوریتم ژنتیکی تعبیه شده است، راه حل های متنوعی را با توجه به قابلیت اکتشاف و بهره برداری و سمت و سوی راه حل های اجرایی، نشان داده است.

یافته ها نشان از توان بالقوه الگوریتم ژنتیکی در رسیدن به دقت خوبی برای دیگر کامپوزیت های پلیمر چوب مانند چوب استوایی به عنوان مواد پلیمری، دارد.

همچنین انتظار می رود که هزینه و زمان در این روش، در مقایسه با روش‌های آزمایشگاهی سنتی، کاهش یابد.

دانلود مقاله کامل بهینه سازی کامپوزیت چوب پلاستیک با استفاده از الگوریتم ژنتیکی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است