خانه خبر استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی داخلی برای گرید های جدید پتروشیمی

استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی داخلی برای گرید های جدید پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PetroChemical Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران: قدرت الله فرج پورمدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی کشور می تواند نیازهای داخلی را برای گرید های مختلف پتروشیمی محقق سازد.

PetroChemical Technology

گرید های جدید پتروشیمی

وی افزود: چشم انداز استفاده از گریدهای جدید برای تولید محصولات مختلف پتروشیمی و برنامه های نوید بخش تحولی مهم است به طوری که بنا به نیاز بازار و قیمت بالای برخی محصولات که دارای ارزش افزوده بیشتری هستند، اقداماتی در خصوص گریدهای جدید توسط بعضی شرکت ها صورت پذیرفته و مقدمات گسترش این اقدامات در آینده نیز در حال انجام است از جمله می توان به گریدهای جدید پلی اتیلن در پتروشیمی جم مانندMD3510 , LL235F7 , MD3520, MD3550 ,LL235F6 اشاره کرد که برخی از این گریدها تولید شده و بعضی نیز در برنامه آتی است.

فرج پور ادامه داد: همچنین پتروشیمی تبریز نیز همان گونه که در سال های پیشین گرید EPS-FR را برای اولین بار در ایران تولید کرد، اخیرا ABS گرید Sheet بعنوان عایق بدنه یخچال و فریزر را تولید کرده است یا در پتروشیمی تندگویان نیز گرید بطری Fast Heat و گرید نساجی Home Bright تولید شده است.

استفاده از توانمندی های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توانمندی های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای کسب دانش فنی و رصد کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی استفاده می کند گفت: نیازهای جدید از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت پژوهش فناوری اعلام می گردد و در راستای ماموریت های محوله، کارهای تحقیقاتی توسط آن شرکت شروع می شود.

پس از اتمام کار پروژه و تجاری سازی آن، دانش فنی مذکور به شرکت های متقاضی یا هلدینگ ها برای فروش عرضه می‌شود. به عنوان نمونه می توان به تولید دانش فنی PVM (پروپیلن از طریق متانول) و فروش آن به پتروشیمی سبزوار و همچنین مجوز احداث واحد ۵۰۰ هزار تنی که NPC آنرا را دریافت کرده است، اشاره نمود. یا دانش فنی کاتالیست HDPE گرید PE100 که در پژوهش و فناوری تولید شده و قرارداد تجاری سازی آن با پتروشیمی شازند منعقد شده است.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: همچنین کاتالیست هیدروژناسیون استیلن و برخی کاتالیست های دیگر با همکاری برخی مجتمع های پتروشیمی در حال طراحی و ساخت است که این تنها نمونه ای از دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است