خانه علمی پژوهشی تولید نیمه صنعتی فناوری پلاستینه کردن بافت‌های طبیعی

تولید نیمه صنعتی فناوری پلاستینه کردن بافت‌های طبیعی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آزمایش

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشجوی دکترای دانشکده شیمی پلیمر دانشگاه اصفهان گفت: فناوری پلاستینه کردن برای تهیه بافت مصنوعی غیرقابل فساد با مشارکت پژوهشگران این واحد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بومی سازی شده است.

مهدی شیخی، کمبود اجساد برای آناتومی و تشریح را از مشکلات دانشجویان علوم پزشکی برشمرد و افزود: پلاستینه کردن روشی برای حفاظت و نگهداری از بافت های طبیعی انسانی و حیوانی است بطوری که با ایجاد بافت مصنوعی از فاسد شدن بافت های طبیعی جلوگیری وماندگاری آن چند سال بیشتر می شود.

آزمایش

وی استفاده از نمونه هاي طبيعي انسان را برای آموزش علوم تشريحي به دانشجويان و مراکز پژوهشی فعال در زمینه پزشکی و آسیب شناسی از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت:با دستیابی به این فناوری بومی، از خروج هزینه گزاف برای تامین جسد از کشورهایی همچون چین جلوگیری می شود.

دانشجوی دکترای دانشکده شیمی پلیمر دانشگاه اصفهان افزود: هزینه تامین یک کیلوگرم پلاستینه بافت طبیعی از کشورآلمان را 20میلیون ریال بیان کرد و افزود: با دستیابی به فناوری تولید آن در داخل هزینه تامین آن 80درصد کمتر شده است.

مهدی شیخی گفت: این بافت مصنوعی دارای قابلیت هایی همچون در برخی موارد قابل رقابت با نمونه آلمانی، نشان دادن کامل اجزای بافت حتی شکل و ماهیت سلول زیر میکروسکوپ همچنین حفظ حالت طبیعی شکل سلول است.

کاربرد عمده بافت مصنوعی آناتومی و علوم تشریح برای پاتولوژی و پزشکی قانونی دانست و گفت: این بافت مصنوعی پارسال به شماره  3013864 ثبت اختراع شده است.

فناوری پلاستینه کردن برای تهیه بافت مصنوعی غیرقابل فساد با راهنمایی استادان فاطمه رفیع منزلت عضو هیات علمی گروه شیمی پلیمر دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان و عباسعلی ربیعی عضو هیات علمی گروه علوم آناتومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است