خانه تکنولوژي راه اندازی دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی شده

راه اندازی دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی شده

توسط مدیر سایت
0 نظرات
NanoFiber

مرجع پلیمر در بازار ایران: مالکی، عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند گفت:  دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی برای استفاده از فناوری‌های نوین و با هدف انجام تحقیقات در تولید و کاربرد در حوزه های مختلف سامانه الکتروریسی سازه های نانو لیفی(Electrospinning) در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند مستقر و راه اندازی شد.

NanoFiber

وی  با بیان اینکه این دستگاه صرفا برای کارهای پژوهشی راه اندازی شده است، افزود: نمونه نخ های تولید شده در این دستگاه برای رشته های همچون پزشکی، مهندسی شیمی، الکترونیک و مکانیک کاربرد دارد.

عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دستگاه مجهز به پمپ های تک و دونازله، منبع تغذیه ولتاژ بالا با توان های مختلف، جمع کننده های ویژه، و سیستم تاب دهنده و برداشت نخ است، گفت: امکان تهیه و تولید ساختارهای مختلف نانولیفی همچون لایه های بی بافت تصادفی با درصد تخلخل کنترل شده، نانو الیاف موازی و جهت دار، هیبریدی، ساختارهای سه بعدی در این دستگاه وجود دارد.

وی، از انجام طرح های مختلف در زمینه تولید نانو الیاف پلیمری، فلزی و سرامیکی و به کارگیری نانو ذرات، نانو لوله ها و تولید نانوکامپوزیت های نانو لیفی مختلف به کمک این دستگاه خبر داد و افزود: نانو الیاف به دلیل ساختار ویژه و سطح تماس بالا کاربردهای متنوع دارد.

مالکی، تولید منسوجات هوشمند، تجهیزات و ادوات ذخیره ساز و تولید انرژی مانند باتری های لیتیومی، سلول های خورشیدی، پیزو الکتریک ها، موارد مختلف پزشکی از قبیل مهندسی بافت، ترمیم زخم و دارو رسانی، فیلترهای گاز و مایع، کامپوزیت ها و حسگرهای مختلف، از جمله کاربردهای متنوع این دسته از نانو مواد اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است