خانه خبر ابداع روشی برای ساخت اشیای سه‌بعدی در مقیاس نانو

ابداع روشی برای ساخت اشیای سه‌بعدی در مقیاس نانو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3d part in nano scale

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT)، روشی برای ساخت اشیای سه‌بعدی در مقیاس نانو ابداع کرده‌اند.

“ادوارد بویدن”(Edward Boyden)، استادیار مهندسی زیستی و علوم شناختی دانشگاه ام.آی.تی گفت: “این روش می‌تواند تقریبا هر نوع ماده‌ای را به شکل یک الگوی سه‌بعدی در مقیاس نانو درآورد.

3d part in nano scale

شکل دهی یک چارچوب پلیمری را با لیزر

در این روش، پژوهشگران می‌توانند برای ایجاد شکل‌ها و ساختارهای مورد نظر خود، یک چارچوب پلیمری را با لیزر شکل دهند. آنها پس از اضافه کردن مواد مفید دیگر به چارچوب، آن را کوچک می‌کنند و ساختارهایی به اندازه یک هزارم حجم اصلی ارائه می‌دهند.

این ساختارهای کوچک، در زمینه‌های گوناگون از پزشکی تا رباتیک کاربرد دارند. در این روش، از تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی و علم مواد استفاده می‌شود و همین موضوع موجب دسترسی راحت پژوهشگران به آن است.

پژوهشگران با استفاده از میکروسکوپ دو فوتونی که امکان بررسی درون یک ساختار را فراهم می‌کند، مولکول‌های فلورسنت را به نقاط خاصی متصل کردند. این مولکول‌ها مانند لنگرهایی عمل می‌کنند که می‌توانند به مولکول‌های دیگر متصل شوند.

بویدن افزود: این مولکول‌های لنگر مانند، با کمک نور به نواحی مورد نظر متصل می‌شوند و سپس می‌توان آنها را به مولکول‌های دیگر که شاید یک نقطه کوانتومی، قسمتی از DNA و یا یک نانوذره طلا باشند، متصل کرد.

این پژوهش، در مجله “Science” به چاپ رسید.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است