خانه خبر رشد چشمگیر ظرفیت جهانی تولید محصولات پتروشیمی ظرف 9 سال آتی

رشد چشمگیر ظرفیت جهانی تولید محصولات پتروشیمی ظرف 9 سال آتی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PetroChemical Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران: تازه ترین گزارش موسسه گلوبال دیتا  می گوید: ظرفیت جهانی تولید محصولات پتروشیمی ظرف 9 سال آتی رشد چشمگیری را شاهد خواهد بود و انتظار می رود از رقم هزار و 550 میلیون و 500 هزار تن در سال 2017 به رقم 2 هزار و 31 میلیون و 600 تن در سال 2026 برسد.

بر پایه این گزارش ، نزدیک به هزار و 158 مجتمع برنامه ریزی و اعلامی قرار است در بازه زمانی یادشده، عمدتا در آسیا و منطقه خاورمیانه به بهره برداری برسد.

PetroChemical Technology

چین در صدر تولید محصولات پتروشیمی

بر اساس این گزارش، آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی مهمترین مناطق مشارکت کننده در افزایش ظرفیت یادشده خواهند بود. آسیا 594 مجتمع برنامه ریزی و اعلام شده دارد که در این میان سهم چین 257 تاسیسات با ظرفیت کلی معادل 118 میلیون و 100 هزار تن تا سال 2026 است.

سرمایه اختصاص یافته (capex) برای راه اندازی این مجتمع های پتروشیمی در چین در مجموع حدود 89 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد می شود. چاینا پتروکمیکال (China Petrochemical)، هنگلی پتروکمیکال (Hengli Petrochemical) و گروه هلدینگ Zhejiang Rongsheng سه شرکت عمده ایجاد کننده ظرفیت های یادشده در این بازه زمانی هستند.

در خاورمیانه، بیشتر افزایش ظرفیت های پیش بینی شده در ایران به بهره برداری می رسد. افزایش ظرفیت برنامه ریزی و اعلام شده ای حدود 59 میلیون و 700 هزار تن که قرار است تا سال 2026 میلادی اجرایی شود. سرمایه اختصاص یافته برای این طرح ها نیز در مجموع 49 میلیارد و 800 میلیون دلار برآور می شود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است