خانه اقتصادیگزارش و تحلیل روند قیمتی پلیمرها در بازار پس از اعلام قیمت های پایه جدید

روند قیمتی پلیمرها در بازار پس از اعلام قیمت های پایه جدید

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پلیمری

مرجع پلیمر در بازار ایران: کاهش قیمت‌های پایه در بورس کالا موجب شده تا بازار آزاد پلیمرها نیز کاهش قیمت‌ها را باز هم تجربه کند اگرچه در هفته گذشته پتانسیل‌های شکننده‌ای از رشد قیمت‌ها مشاهده شد. کاهش جدی تقاضا در بازار داخلی اگرچه هفته‌هاست که رخدادهای قیمتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ولی در کل هنوز هم مهم‌ترین‌ سیگنال تاثیرگذار در بازار آزاد و بورس کالاست.

محصولات پلیمری

نوسان در بازار آزاد

در این وضعیت بازار از هر رخدادی استفاده می‌کند تا کاهش بیشتر نرخ را توجیه کند که تاکنون نیز این شرایط پابرجا بوده است. البته افت نرخ تنها در بازار پلیمرها مشهود نیست بلکه اغلب بازارهای کالایی داخلی و جهانی با افت تقاضا و روند کاهشی قیمت‌ها در حال نوسان هستند.

افت روز گذشته قیمت‌ها را می‌توان سومین روز از روند کاهشی فعلی در نظر گرفت که با اعلام کاهشی قیمت‌های پایه در روز یکشنبه آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. البته به‌صورت کلی شاهد افزایش حجم عرضه‌ها هستیم و در شرایط فعلی یعنی زمانی که پتانسیل رشد قیمت‌های پایه در بورس کالا وجود دارد، حجم عرضه‌ها جذاب‌تر از قبل بوده و همچنین موجودی انبارها در بازار داخلی بالاست و البته شرایط برای ایفای نقش خریداران در بورس کالا هم فراهم شده است، افزایش حجم خرید هم توجیه‌پذیر و هم جذاب است.

این رفتار البته کم‌و‌بیش در معاملات بورس کالا به ثبت رسید ولی هنوز برای بهبود بازار گویی به زمان بیشتری نیاز داریم. در هر حال پتانسیل رشد قیمت‌های پایه را نمی‌توان نادیده گرفت و در صورت ثبت چنین رخدادی قیمت‌ها در بورس کالا برای هفته آینده افزایشی خواهد شد که تبعات خاص خود را در بر دارد.

احتمالا هفته آینده دیگر فرصت چندانی برای بازی با قیمت دلار در نرخ‌های پایه محصولات پتروشیمی ایجاد نمی‌شود.معاملات دیروز در بورس کالا اما جذاب بود و شاهد رشد تقاضا و تقویت حجم معاملات بودیم که البته موید داده‌های فوق خواهد بود و شاید بتواند محرکی برای افزایش حجم تولید در صنایع تکمیلی باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است