خانه علمی پژوهشی رونمایی از تولید داربست استخوانی با مواد بیوکامپوزیت جدید با کمک چاپگرهای سه بعدی FDM

رونمایی از تولید داربست استخوانی با مواد بیوکامپوزیت جدید با کمک چاپگرهای سه بعدی FDM

توسط مدیر سایت
0 نظرات
bones

مرجع پلیمر در بازار ایران: صادق رحمتی رئیس «آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری های ساخت افزودنی (RLAMT)» این واحد دانشگاهی با اشاره به اجرای پروژه طراحی و ساخت داربست استخوانی با مواد بیوکامپوزیت جدید با کمک چاپگرهای سه بعدی FDM، توسط پیمان لطفی دانشجوی رشته مهندسی ساخت و تولید کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات، گفت: این تحقیق منجر به بهبود خواص مکانیکی و بیولوژیکی فیلامنت ساخته شده از ترکیب پلیمر پلی لاکتیک اسید و سرامیک سیلیکات کلسیم شده است.

bones

ترکیب بیوکامپوزیت مورد استفاده

عضو هیات علمی واحد علوم وتحقیقات با بیان اینکه ترکیب کامپوزیتی مورد استفاده در طراحی و ساخت این داربست استخوانی برای اولین بار در سطح نانو، با روشی منحصر بفرد مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: بیوکامپوزیت استفاده شده در طراحی و ساخت این داربست استخوانی، ترکیبی از پلیمر زیست‌سازگار و زیست‌تخریب پذیر با سرامیک زیست فعال است.

وی با بیان اینکه از این داربست استخوانی می‌توان در ساخت انواع استخوان‌ها، فک و جمجمه استفاده کرد، افزود: ساخت اندام مورد نظر با سطوح پیچیده و ابعاد گوناگون که از دقت ابعادی بالا و کیفیت ظاهری ایده‌آل برخوردار است، از جمله مزایای این پروژه است.رحمتی افزود: با ساخت این داربست بایوکامپوزیتی می‌توان به درمان بیماران زیادی در سراسر دنیا که براثر اتفاقات مختلفی نظیر سوانح و تصادفات، تروما، عفونت، تومور، عیوب مادرزادی و … از نقص استخوانی خود رنج می‌برند، کمک شایانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: رشد سلولی در داخل داربست، سمی نبودن، سازگاری با بدن، استاندارد بودن میزان PH، افزایش کلسیم به مرور زمان، جوانه زدن استخوان جدید بر روی سطح داربست، تبدیل و تمایز سلول‌های بنیادی مزانشیم به سلول‌های استئوبلاست استخوان در داخل داربست از جمله نتایج ویژه این پروژه است.

گفتنی است این پروژه توسط پیمان لطفی دانشجوی رشته مهندسی ساخت و تولید مقطع کارشناسی ارشد به راهنمایی صادق رحمتی و دکتر عباس آذری و مشاوره سرائیان و سید فرید سید شیرازی در واحد علوم و تحقیقات اجرا شده است.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است