خانه خبر ترکیبات آلی در صنعت رنگ‌سازی، حدود 25 تا 35 ppm غلظت ازون را افزایش داده است

ترکیبات آلی در صنعت رنگ‌سازی، حدود 25 تا 35 ppm غلظت ازون را افزایش داده است

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آميزه رنگ

زهرا رنجبر رئیس موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش در همایش ملی مواد رنگ زا، محیط زیست و توسعه پایدار که روز سه‌شنبه سیزدهم آذرماه برگزار شد، در خصوص صنعت رنگ‌سازی اظهار کرد: هر کشوری زیست بوم مخصوص خود را دارد، از این رو زمانی می‌توانیم بگوییم از منابع کشور خود به طور صحیح استفاده کرده‌ایم که همزمان با آن محیط زیست را نیز حفظ کرده باشیم.

آميزه رنگ

وی افزود: توسعه پایدار به معنای حفظ منابع برای نسل‌های آینده است. ما امانتدار محیط زیست و منابع طبیعی هستیم و باید این منابع و محیط زیست را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

رنجبر گفت: توسعه پایدار باید رشد اجتماعی که در آن نیازهای مردم برطرف می‌شود را در پی داشته باشد و به توسعه اقتصادی منتهی شود.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش در ادامه بیان کرد: درست است که صنعت رنگ‌سازی جزء معدود صنایعی است که نقش محیط زیست و حفظ آن در آن دیده نشده، اما از دهه 50 میلادی به یک بلوغ نسبی رسیده است.

محدودیت در مصرف برخی منابع در صنعت رنگ‌سازی

وی گفت: به دلیل مشکلات محیط زیستی که صنعت رنگ‌سازی ایجاد کرده است، دولت‌ها قوانینی را در این خصوص وضع کرده‌اند تا استفاده از برخی منابع در این صنعت محدود شود.

رنجبر افزود: در صنعت رنگ مشکلاتی همچون آلایندگی آب، خاک و هوا را داریم. از این رو برای نقش آفرینی در این زمینه باید صدمات محیط زیستی را به حداقل برسانیم.

حداقل رساندن صدمات محیط زیستی در صنعت رنگ‌سازی با استفاده از قوانین مناسب

رئیس موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش تصریح کرد:‌ در دنیا قوانین خوبی برای به حداقل رساندن صدمات محیط زیستی وضع شده است که کشور ما نیز باید هرچه سریع‌تر وارد این عرصه شود و همچنین قوانین محکمی در این زمینه وضع کند.

وی گفت:‌ صنعت رنگ به دلیل وجود ترکیبات آلی مشکلاتی را لایه ازون ایجاد می‌کند، به همین دلیل غلظت لایه ازون در سطح زمین در حال افزایش است که این می‌تواند برای انسان و بشریت مشکلاتی ایجاد کند.

رنجبر در پایان تصریح کرد: صنعت رنگ‌سازی به دلیل وجود ترکیبات آلی حدود 25 تا 35 ppm غلظت ازون را افزایش داده است.

منبع: خبر آنلاین

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است