خانه خبر همکاری ترکیه و الجزایر در صنعت پتروشیمی

همکاری ترکیه و الجزایر در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
India Petrochemical Plant

مرجع پلیمر در بازار ایران: یکی از مهمترین شرکت های خوشه ای ترکیه موسوم به هلدینگ Rönesans، و شرکت سوناطراک (Sonatrach) الجزایر به تازگی اعلام کردند که برنامه دارند یک میلیارد و 200 میلیون دلار برای ساخت یک تاسیسات پتروشیمی در جنوب ترکیه سرمایه گذاری کنند.

India Petrochemical Plant

این دو شرکت در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده در استانبول، در تاریخ 28 نوامبر، عنوان کردند: تاسیسات یادشده قرار است در منطقه صنعتی Ceyhan، در شهر آدانا ترکیه و با هدف تولید پلی پروپیلن به بهره برداری برسد. ترکیه تا حد زیادی وابسته به واردات این محصول است.

مصطفی وارناک، وزیر صنایع و تکنولوژی ترکیه، می گوید: تاسیاست جدید با عملیاتی شدن در سال 2023 میلادی، قادر به تولید 450 هزارتن پلی پروپیلن در سال خواهد بود. رقمی که بیش از یک چهارم تقاضای ترکیه برای این محصول است.

وارناک ادامه داد: ترکیه در سال گذشته میلادی 38 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی وارد کرده است و بخش پتروشیمی این کشور 13 میلیارد دلار کسری تجارت خارجی (foreign trade deficit) داشته است که 17 درصد از کل کسری تجارت کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: ما برای تامین تعدادی از محصولات پتروشیمی تا حدود زیادی به واردات وابسته ایم. از جمله می توان به انواع پلاستیک اشاره کرد. از این رو چنین سرمایه گذاری هایی از اهمیت بالایی برای جبران کسری حساب (account deficit) فعلی ترکیه برخوردارند و می توانند کشور را در دستیابی به یک مدل رشد تولید-محور (production-based) یاری کنند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است