خانه تکنولوژي رفع مشکل تورم در حین شارژ را ندارند و افزایش ظرفیت 50 درصدی باتری با نانواسفنج‌های سیلیکونی

رفع مشکل تورم در حین شارژ را ندارند و افزایش ظرفیت 50 درصدی باتری با نانواسفنج‌های سیلیکونی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فوم اسفنجی

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت هلندی موفق به تولید انبوه نانواسفنج‌های سیلیکونی شده که مشکل تورم در حین شارژ را ندارند و ظرفیت باتری را تا 50درصد افزایش می‌دهند.

شرکت هلندی آرجی‌اس (RGS) موفق به تولید نانواسفنج سیلیکونی با قابلیت بهبود عملکرد باتری‌های یون لیتیم شده‌است. این نانواسفنج مشکل تورم را در طول شارژ شدن ندارد.

فوم اسفنجی

مزیت نانواسفنج‌های سیلیکونی

ترکیبات سیلیکونی، زمانی که در باتری‌های یون لیتیم استفاده می‌شوند، در حین شارژ شدن متورم شده و عمر باتری را کاهش می‌دهند. این نانواسفنج‌ها را می‌توان به‌صورت آند در باتری یون لیتیم استفاده کرد؛ بدون این که مشکل تورم داشته باشند و در عین حال ظرفیت باتری نیز افزایش می‌یابد.

براساس اظهارات محققان این شرکت، استفاده از این نانواسفنج می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را تا 50درصد افزایش دهد که این موضوع برای صنعت خودروسازی اهمیت زیادی دارد؛ به این معنا که استفاده از این فناوری می‌تواند به خودرو کمک کند تا بدون این که نیاز به افزودن باتری‌های جدید باشد، 500 کیلومتر حرکت کند.

در حال حاضر از مواد کربنی برای ساخت آند استفاده می‌شود و سیلیکون جایگزین مناسبی برای این فناوری است. از دیدگاه تئوری سیلیکون می‌تواند ظرفیت آند باتری را تا ده برابر افزایش دهد، اما در عمل به دلیل وجود مشکل تورم در سیلیکون، مشکلات و چالش‌هایی به‌وجود می‌آید که طول عمر باتری را کاهش می‌دهد.

این نانواسفنج به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند یون‌های لیتیم را جذب کند که این ویژگی به دلیل وجود تخلخل در ساختار نانواسفنج است. همانند اسفنج که آب را جذب می‌کند، این نانواسفنج نیز بدون متورم شدن، یون جذب می‌کند.

از آنجایی که این نانواسفنج به‌صورت پودر است، می‌توان به راحتی آن را وارد خط تولید کرد تا ظرفیت باتری‌های یون لیتیم را افزایش دهد. این شرکت موفق به تولید انبوه این نانوساختار‌ شده و قرار است از آن در تولید نسل جدید باتری‌های یون‌ لیتیم استفاده کند. براساس اظهارات اریک کلدر از دانشگاه صنعتی دلفت، استفاده از این نانواسفنج می‌تواند مسئله‌ی ایمنی باتری‌ها را نیز حل کند و همچنین تعداد دفعات شارژ/دشارژ را نیز افزایش دهد.

منبع : Nano sponge silicon gives lithium ion batteries 50% extra capacity

         ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است