خانه تکنولوژي محققان موفق به ساخت مواد پلاستیکی از دی‌اکسیدکربن شدند

محققان موفق به ساخت مواد پلاستیکی از دی‌اکسیدکربن شدند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
CO2 to Plastic

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمندان در تمام دوره‌ها در تلاش برای تبدیل دی‌اکسید کربن به محصولات مفید بودند. اکنون محققان دانشگاه «راتگرز»، به پیشرفت هیجان‌انگیزی در این زمینه دست پیدا کردند. آنها روشی از فتوسنتز را ارائه کردند که قادر است تا دی‌اکسید کربن را به مواد پلاستیکی و با قیمتی ارزان‌تر تبدیل کند.

براساس گزارش «نیواطلس»، این اقدام از توانایی طبیعی گیاهان برای فتوسنتز دی‌اکسید کربن الهام گرفته است. محققان 5 کاتالیزوری را که از مقدار زیادی نیکل و فسفر ساخته شده، کشف کردند و با تغییر جزئی در دستورالعمل‌ها، زنجیره‌های اتمی مختلفی را با بیش از 99 درصد بهره‌وری ساختند. این اتم‌ها می‌توانند از مولکول‌ها یا زنجیره‌های پلیمری بلند گرفته و برای ساخت مواد پلاستیکی استفاده شوند، همچنین این کاتالیزور می‌تواند جایگزینی برای نفت خام باشد.

CO2 to Plastic

«چارلز دیسماکس» سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: این پیشرفت ما می‌تواند منجر به تبدیل کربن دی اکسید به محصولات با ارزش و مواد خامی در صنایع شیمیایی و دارویی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است