خانه علمی پژوهشی کاهش زمان تعمیر مخازن نفتی و نفتکش ها با روکش کامپوزیتی ایرانی

کاهش زمان تعمیر مخازن نفتی و نفتکش ها با روکش کامپوزیتی ایرانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Composite coat for oil tank repair

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشگاه علم و صنعت ایران روز دوشنبه پنجم آذر ماه در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی از یکی از محصولات اختصاصی خود در حوزه کامپوزیت رونمایی کرد. با استفاده این روکش کامپوزیتی می توان مخازن نفت یا کشتی های نفتکشی را که دچار خوردگی در نقاط مختلف و به خصوص کف خود شده اند، به شیوه ای نوین و با سرعت بسیار بالا بازسازی کرد.

Composite coat for oil tank repair

​روکش کامپوزیتی

به گفته محمودمهرداد شکریه، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران روش های سنتی تعمیر این کار مخازن و نفت کش ها بسیار وقت گیر و پرهزینه است. اما می توان از لایه های کامپوزیتی به عنوان روکش یا لمینیت بر روی سازه های مذکور استفاده کرد و زمان تعمیر را از ۱۵ ماه به ۳ ماه کاهش داد. استفاده از روش یادشده به صرفه جویی قابل توجه در هزینه های تعمیر مخازن و نفت کش ها نیز منجر می شود.

از جمله دیگر مزایای این پلیمرها می توان به جلوگیری از آلودگی محیط زیست، مقاومت در برابر خوردگی و بارهای مکانیکی، حرارت، چسبندگی عالی به فلزات و عدم نیاز به عملیات گرم اشاره کرد.

از لایه های کامپوزیتی می توان برای مقاوم سازی، بازسازی و تعمیر تانک های ذخیره نفتی، لوله های تحت فشار و سازه های بتنی فرسوده در تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در حین خدمات دهی بدون نیاز به توقف فعالیت خط تولید استفاده کرد. بتن پلیمری ابداع شده توسط محققان این دانشگاه برای ساخت دیواره های استخرهای تصفیه خانه های آب هم قابل استفاده است.

سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۸) در روزهای پنجم تا هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.

در مراسم رونمایی از دستگاه جمع‌ آوری لکه های نفتی از سطح آب در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم  وصنعت ایران و تورج محمدی معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز حضور داشتند.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است