خانه اقتصادیگزارش و تحلیل تقاضای متعادل و آرامش در بازار معاملات محصولات پتروشیمی

تقاضای متعادل و آرامش در بازار معاملات محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical product

مرجع پلیمر در بازار ایران: این روزها بازار معاملات محصولات پتروشیمی نوسان چندانی ندارد به صورتی که در هفته گذشته جرقه‌هایی از رشد قیمت‌ها به ثبت رسید اگرچه این احتمال وجود دارد که افزایش نرخ به صورت مقطعی بوده و داده مثبتی برای کل بازار به شمار نرود. از سوی دیگر قیمت‌های جهانی در مسیر کاهشی قرار دارد و با افت روزهای گذشته قیمت جهانی نفت خام احتمال تداوم افت نرخ در بازار محصولات پتروشیمی وجود دارد.

Petrochemical product

این موارد در کنار یکدیگر آن هم با وجود ثبات نسبی در قیمت‌ ارز نشان می‌دهد که بازار داخلی از مسیر رشد قیمت‌های جهانی بیشتر مستعد کاهش نرخ است تا رشد قیمت‌ها. به صورت دقیق‌تر اگر واقعیت‌های بنیادین بازار را در نظر بگیرم باید انتظارافت قیمت‌ها را مطرح کرد ولی در شرایطی که چند پتروشیمی مهم وارد فاز اورهال و دوره تعمیر و نگه‌داری می‌شوند ، فعالان دربازارها این رخداد را عاملی برای افزایش قیمت‌ها پیش بینی می کنند.

پیشبینی ثبات نسبی تا پایان سال

بر اساس این گزارش ، تحلیلگران بر این اعتقاد هستند که بازار تا پایان سال نوسان چندانی را تجربه نخواهد کرد و در شرایطی متعادل معامله ها ادامه خواهد یافت ، در این میان حجم معاملات محصولات شیمیایی درهفته گذشته به کمترین رقم از روزهای ابتدایی سال جاری تاکنون کاهش یافت. این در حالی بود که حجم معاملات پلیمرها تغییر چندانی نداشت ولی عرضه پلیمرها 7.6 درصد کاهش داشته بود.

البته رشد قیمت‌های هفته گذشته در بورس کالا موجب شد تا 70 درصد از عرضه پلیمرها در بورس کالا مورد معامله قرار بگیرد که به نسبت دو هفته از آن بهبود را نشان می‌دهد. به رغم کاهش عرضه پلیمرها ، ولی تقاضای این محصولات با تغییر چندانی روبه‌رو نبود ولی درصد معاملات تقویت شد. این مطلب نشان می‌دهد که جرقه‌های رشد نرخ پلیمرها در بازار داخلی سیگنال مهمی برای رشد معاملات در این گروه کالایی بود.

در خصوص بازار محصولات شیمیایی نیز باید عنوان کرد که کاهش 15.7 درصدی حجم معاملات هفتگی این بازار در کنار افت 18 درصدی تقاضا یکی از رخدادهای هفته گذشته در بازار بود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است