خانه خبر جلوگیری از سوزانده شدن روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز همراه نفت

جلوگیری از سوزانده شدن روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز همراه نفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
flares

مرجع پلیمر در بازار ایران: محسن دهانزاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با استفاده از توان و دانش داخلی بهسوزی فلرهای نفتی در تاسیسات مجاور مناطق مسکونی آغاز شده است که نمونه اولیه آن در فلر اهواز بنگستان سه پشت استادیوم غدیر اهواز با موفقیت 100 درصدی انجام شد.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه و استفاده از روش تزریق هوای فشرده روزانه از سوزاندن 10 میلیون متر مکعب گاز همراه تولید نفت در اهواز جلوگیری شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر با اجرای این طرح علاوه بر حرکت به سمت حفظ محیط زیست، صرفه جویی اقتصادی 800 هزار دلاری رقم خورده و بخشی از نیاز واحدهای پتروشیمی به خوراک تامین شده است.

وی این اقدام را برای اولین بار در سطح شرکت مناطق نفتخیز جنوب دانست و گفت: همچنین این روش در اهواز2 با 70 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است که با تکمیل آن روزانه از سوزاندن 12 تا 15 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز کارون ارزش افزوده اجرای جمع آوری گازهای همراه با تولید نفت در اهواز 2 را 970 هزار دلار اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، شهریور ماه امسال با حضور رئیس جمهوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای جلوگیری از سوزاندن روزانه حدود 22 میلیون متر مکعب گاز در منطقه شرق رودخانه کارون، دو قرارداد در مجموع به ارزش 1.2 میلیارد دلار با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج‌ فارس) و پتروشیمی مارون امضا کرد.

ارزش هر میلیون فوت مکعب گاز 2 تا چهار هزار دلار است و قرار است ظرف دو الی سه سال آینده تمامی این گازهایی که همراه با تولید نفت سوزانده می شوند جمع ‌آوری و به خوراک واحدهای پتروشیمی تبدیل شوند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است