خانه خبر توسعه پلیمرهای پایه زیستی در همکاری شرکت های سوئیسی و فنلاندی

توسعه پلیمرهای پایه زیستی در همکاری شرکت های سوئیسی و فنلاندی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
زیست‌تخریب‌پذیر

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت سوئیسی کلارینت (Clariant)، تولیدکننده محصولات شیمیایی ویژه (speciality chemicals)، و شرکت نسته (Neste) فنلاند، متخصص در تولید سوخت های تجدیدپذیر (renewable fuels)، قرار است با همکاری یکدیگر به توسعه پلی الفین های حاصل از منابع تجدیدپذیر بپردازند.

زیست‌تخریب‌پذیر

پلیمرهای پایه زیستی

این دو شرکت برنامه دارند تا با ترکیب دانش فنی کلارینت در حوزه انواع چسب (adhesives)، پلاستیک ها و پوشش ها (coatings) و تجربه نسته در زمینه تولید مواد تجدیدپذیر با پایه زیستی (bio-based materials) به اهداف یادشده دست یابند.

این مشارکت که در تاریخ ششم نوامبر از سوی کلارینت اعلام شد؛ نخست متمرکز بر استفاده از مواد اولیه خام تجدیدپذیر (renewable raw materials) برای تولید چسب های گرما-ذوب (hot-melt adhesives)، انواع پلاستیک و کاربردهای پوششی (coatings applications) خواهد بود.

مواد خام اولیه، یعنی مونومرهای C2/C3، از هیدروکربن های تجدید پذیر نسته بدست می آیند. هیدروکربن های یادشده از خوراک تجدیدپذیر مشتق شده از ضایعاتی مانند روغن آشپزی استفاده شده و روغن های تجدیدپذیر سبزیجات حاصل می شوند.

گلوریا گلنگ، معاون رئیس و مدیر شاخه جهانی راهکارهای پیشرفته سطح (advanced surface solutions) شرکت کلارینت، می گوید: به کمک همکاری با نسته می توانیم به هدف خود یعنی تبدیل شدن به یک عرضه کننده حقیقی راهکارهای پایدار تولید در بازار افزودنی ها (additive market) تبدیل شویم.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است