خانه خبر تبدیل زباله های پلاستیکی به انرژی بجای بازیافت

تبدیل زباله های پلاستیکی به انرژی بجای بازیافت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Recycle material

مرجع پلیمر در بازار ایران: با توجه به این که پلاستیک دارای مقدار بسیار بالاتری انرژی حرارت در مقایسه با ذغال سنگ است، به نظر می رسد که تبدیل زباله های پلیمری به انرژی (WTE) یک روش مناسب برای رهایی از دنیای ضایعات پلاستیکی باشد.

Plastic Recycle material

 

مشکل زباله های پلاستیکی

در نگاه اول بنظر می رسد که این فرایند بیشتر از جمع آوری، حمل، مرتب سازی، تمیز کردن و پردازش مجدد ضایعات پلاستیکی، برای حفظ محیط زیست مناسب است. ولی، طرح موضوع WTE در هر جمعی خصوصا” در میان دوستان  و متولیان صنعت پلاستیک بیشتر حس قربانی شدن آن را ایجاد می کند.

البته در گفتگوی نویسنده در  کنفرانس بسته‌بندی های انعطاف با برخی شرکت کنندگان، اشاره شده که اکتریت معتقد بودند که  WTE راه حل بسیار مناسبی برای یک مشکل اساسی می باشد، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که زیرساخت های بازیافت و منابع انرژی کم هستند، WTE می تواند راه حلی برای هر دو مشکل باشد!

با این حال، در بسیاری از گروه های صنعتی، به ویژه در میان فعالین حوزه بازیافت، WTE به عنوان راهی برای هدر دادن یک منبع ارزشمند، نگاه می شود. این افراد متعتقدند که WTE باید آخرین راه حل مشکل زباله های پلاستیکی باشد  و البته این موضوع قابل درک است که اگر کسب و کار بازیافت باشد، همه چیز با این نگاه قابل بازیافت است و بازیافت بهترین راه حل است.

در یک بیانیه اخیر Plastics Recyclers Europe ، این گروه بر اهمیت  برخورد با زباله های پلاستیکی ناخواسته، تاکید بسیار داشته است. PRE گفت: ممنوعیت ورود ضایعات پلاستیکی به چین،  کشورهای مختلفی را با معضل حجم عظیم زباله های پلاستیکی، روبرو کرده است و  بعضی از شهرداری ها در نتیجه ممنوعیت اخیر، مجبور به پایان دادن به جمع آوری پلاستیک برای بازیافت شده و آنها را در گروه مواد زائد برای تبدیل به انرژی قرار داده اند.

منبع: https://www.plasticstoday.com/sustainability/why-are-people-afraid-waste-energy-technology/155500178459805

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است