خانه خبر ابداع فیلم مسدود کننده گرما

ابداع فیلم مسدود کننده گرما

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: به تازگی یک ماده ضد گرما ساخته شده که پس از چسبیدن به شیشه پنجره جایگزینی ارزان برای دستگاه تهویه هوا به حساب می آید. پژوهشگران MIT این فیلم مسدود کننده گرما را ابداع کرده اند.

به گفته دانشمندان این ماده شفاف که مانند فیلم نازکی روی پنجره می چسبد،  ۷۰ درصد اشعه های خورشید را مسدود می کند و همزمان با افزایش دما به طور خودکار تیره می شود تا گرمای بیشتری را مسدود کند. محققان سازنده این فیلم ادعا می کنند اگر تمام پنجره های خارجی خانه با این فیلم پوشانده شوند، هزینه تهویه هوای ساختمان ۱۰ درصد کمتر خواهد شد.

در صورتیکه دمای هوا به ۳۲ درجه سانتیگراد یا بالاتر برسد فیلم به طور خودکار مات می شود. اما در دمای کمتر از ۳۲ درجه سانتیگراد این فیلم کاملا شفاف است و گرما را منعکس نمی کند.

به گفته پژوهشگران می توان این فیلم را برای استفاده در پنجره ساختمان های مسکونی و اداری در ماه های گرم تابستان استفاده کرد.

در آزمایش های این فیلم، محققان محلولی از مواد مسدود کننده گرما را روی دو شیشه مربع شکل ۱۲ در ۱۲ اینچی به کار بردند . این شیشه ها در مقابل گرما مقاومت نشان دادند و ۷۰ درصد از گرمای تولید شده به وسیله لامپ را مسدود کردند.

این ماده پلیمری، «ترموکرومیک» است و در برابر گرما به طور موقت فاز یا رنگ را تغییر می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است