خانه اقتصادیگزارش و تحلیل بیش از 32 درصد افت تقاضای واقعی برای خرید پلیمرها در معاملات هفته گذشته

بیش از 32 درصد افت تقاضای واقعی برای خرید پلیمرها در معاملات هفته گذشته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical-product2

مرجع پلیمر در بازار ایران: حجم معامله پلیمرها در بورس کالا درهفته‌ای که گذشت با 21 درصد کاهش روبه‌رو شد آن هم در شرایطی که تقاضای واقعی برای خرید پلیمرها بیش از 32 درصد کاهش داشت. این شرایط نشان می‌دهد که با وجود کاهش نزدیک به 7 درصدی عرضه پلیمرها در بازار فیزیکی برای انواع استاندارد ، بازار نگرانی جدیدی را تجربه کرد هرچند که باید بر این نکته تاکید کرد که تعطیلات هفته گذشته نیز برروند کلی بازارهای معاملاتی تاثیر گذار بود.

Petrochemical-product2

کاهش جذابیت خرید

برپایه این گزارش، در هفته گذشته حجم معاملات پلیمرها به نزدیکی 43 هزار تن رسید آن هم در شرایطی که در برابر هر تن عرضه ، 1.05 تن تقاضا ثبت شد که از جذابیت پایین خرید حکایت دارد.

جرقه‌های رشد قیمتی در هفته گذشته در بازار محصولات پتروشیمی موجب شد تا روند کلی در این بازار پس از چند هفته به سمت افزایش نرخ حرکت کند. این شرایط نشان داد که بازار در حال تغییراتی جدید است ولی به صورت کلی خبر چندانی از تقاضای مؤثر در بازار داخلی و حتی بورس کالا نبود.

در هفته گذشته موجب شدتا حجم تزریق کالا از بورس به بازار افزایش یابد و این مطلب به معنی افزایش حجم عرضه‌ها در بازار داخلی بود. به صورت دقیق تر در شرایطی رشد قیمت‌ها را تجربه کردیم که بازار با رشد عرضه‌ها و افت تقاضا همراه بوده است .

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است