خانه اقتصادیگزارش و تحلیل بازار ای بی اس و پلی استایرن آسیا در مسیر افت قیمت

بازار ای بی اس و پلی استایرن آسیا در مسیر افت قیمت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: در چین و جنوب شرق آسیا، بازارهای ای بی اس و پلی استایرن در این هفته در مواجهه با کاهش هزینه‌های صنایع بالادستی، دور جدیدی از افت قیمت‌ها را ثبت کردند.

report and analysis

تداوم بازار کاهشی ای بی اس و پلی استایرن

طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، قیمت‌های نقدی استایرن (FOB کره جنوبی) در ماه گذشته شاهد کاهش‌های انباشتی در حدود  190 دلار در هر تن بوده‌اند.

یکی از تولیدکنندگان مالزیایی قیمت ای بی اس خود را از هفته گذشته 20 دلار در هر تن کاهش داد و آن را به 1760 تا 1780 دلار در هر تن (CIF چین و جنوب شرق آسیا، نقدی) رساند. یکی از منابع تولیدکننده گفت: «تعدادی قرارداد در جنوب شرق آسیا منعقد کرده‌ایم. اگرچه، تقاضا از چین عمدتاً به دلیل ارزش پایین یوان در برابر دلار ضعیف بوده است.»

یکی از تولیدکنندگان تایلندی در مقایسه با هفته گذشته قیمت‌های پلی استایرن و ای بی اس خود را به ترتیب، 20 تا 30 دلار در هر تن، و 50 دلار در هر تن کاهش داد.

قیمت‌های فعلی پلی استایرن مقاوم تزریقی

قیمت‌های اخیر تولیدکننده برای پلی استایرن مقاوم تزریقی در رقم 1560 دلار در هر تن، پلی استایرن معمولی تزریقی در رقم 1510 دلار در هر تن، و برای ای بی اس تزریقی در رقم 1780 دلار در هر تن (همگی CIF چین و جنوب شرق آسیا، نقدی) می‌باشند.

یکی از تولیدکنندگان تایوانی در مقایسه با هفته گذشته، قیمت‌های پلی استایرن خود به چین و جنوب شرق آسیا را 50 تا 60 دلار در هر تن کاهش داد. یکی از منابع تولیدکننده گفت: «قیمت‌های نقدی استایرن به تأثیر منفی خود بر قیمت‌های پلی استایرن در آسیا ادامه دادند.»

یکی از تاجران واقع در اندونزی گزارش داد که عرضه‌کننده کره‌ای آن‌ها نسبت به هفته گذشته قیمت‌های پلی استایرن معمولی، پلی استایرن مقاوم و ای بی اس خود را به ترتیب 60 دلار در هر تن، 70 دلار در هر تن و 20 دلار در هر تن کاهش داده است. یکی

دیگر از تاجران واقع در اندونزی که با کاهش 20 تا 30 دلاری قیمت‌های ای بی اس از سوی تولیدکننده کره‌ای مواجه شده بود گفت: «ازآنجایی‌که قیمت‌های استایرن به روند نزولی خود ادامه دادند، بر این باوریم که قیمت‌های ای بی اس در کوتاه‌مدت جای افت بیشتری رادارند.»

وضعیت قیمت‌ ای بی اس چین و جنوب شرق آسیا

طبق داده‌های chemOrbis، قیمت‌های ای بی اس چین و جنوب شرق آسیا ((CIF به کمترین میزان خود از ژوئن 2017 رسیده‌اند. در چین، میزان کلی قیمت‌های ای بی اس تزریقی وارداتی از هفته گذشته 30 تا 40 دلار در هر تن کاهش یافتند، و اخیراً در رقم 1680 تا 1800 دلار در هر تن (CIF) قرار گرفتند.

قیمت‌های ای بی اس تزریقی وارداتی جنوب شرق آسیا (CIF) اخیراً در رقم 1720 تا 1780 دلار در هر تن گزارش شدند.

در بازار پلی استایرن، قیمت‌های پلی استایرن معمولی تزریقی در چین (CIF، نقدی) در رقم 1420 تا 1510 دلار در هر تن، و در جنوب شرق آسیا (CIF، نقدی) در رقم 1420 تا 1520 دلار در هر تن قرار گرفتند.

بازه پایینی قیمت‌ها در این هفته 60 دلار در هر تن کاهش یافتند، درحالی‌که بازه بالایی قیمت‌ها با کاهش 20 تا 30 دلاری مواجه شدند. قیمت‌های پلی استایرن مقاوم تزریقی وارداتی در چین اخیراً در رقم 1500 تا 1580 دلار در هر تن (CIF)، و در جنوب شرق آسیا در رقم 1480 تا 1560 دلار در هر تن (CIF) گزارش شدند، و هم‌زمان هر دو بازه کاهش‌های هفتگی در حدود 60 تا 90 دلار در هر تن را ثبت کردند.

منبع: پتروتحلیل

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است