خانه خبر اسکناس های پلاستیکی (پلیمری) به جای پول های کاغذی

اسکناس های پلاستیکی (پلیمری) به جای پول های کاغذی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer Money

مرجع پلیمر در بازار ایران: اسکناس های کاغذی به زودی منسوخ شده و اسکناس هایی از جنس پلیمر سنتتیک جایگزین آنها خواهد شد. این جنس از اسکناس مقاومت بیشتری از خود نشان داده و در مقابل آب مقاومت بالایی دارد. اسکناس های پلاستیکی (پلیمری) همکنون در کشورهای متعددی از جمله کانادا، استرالیا، انگلیس و … در حال استفاده می باشد.

Polymer Money

قابلیت های اسکناس های پلاستیکی (پلیمری)

این اسکناس ها نسبت به نوع کاغذی خود طول عمر 2 تا 3 برابر دارند. همچنین این اسکناس ها میتوانند شرایط سخت تری را تحمل کنند. اسکناس های پلیمری در دستگاههای پول شمار بهتر عمل میکنند و دستگاههای کارتخوان بدلیل مقاومت اسکناس ها در مقابل کثیفی بهتر کار میکنند. علت آن هم این است که اسکناس پلیمری قطرات جوهر و گرد و غبار را به سختی به خود جذب میکنند.

این اسکناس ها را به سختی میتوان کپی کرد، آن هم به خاطر اینکه در ساخت آن ها از اعداد پنهان در کاغذ و هولوگرام فلزی و چاپ متن در فونت های خاص استفاده شده که به سختی میتوان آنها را کپی کرد.

اسکناس پلاستیکی به خاطر خواصی که ذکر کردیم تمیزتر باقی میماند و کثیفی کمتری را به خود میگیرد. همچنین در مقابل آب کاملا مقاوم بوده و شما دیگر نگران اسکناس های جامانده در لباسشویی نخواهید بود. شما میتوانید آن ها را مچاله کنید و آن ها بدون اینکه رد تا رویشان باشد به حالت قبلی بازمیگردند.

این اسکناس ها باکتری کمتری نسبت به نوع کاغذی به خود جذب میکنند که همین موضوع سبب میشود تا امکان انتقال بیماری را از این راه کمتر کنند.

مبلغ تمام شده اسکناس های پلاستیکی (پلیمری) برای دولت هابیشتر از اسکناس های کاغذی خواهد بود، اما طول عمر بیشتر اسکناس های پلیمری نسبت به نوع کاغذی سبب میشود تا دولت در دراز مدت سود کند.

مزایای زیست محیطی اسکناس های پلاستیکی (پلیمری)

طول عمر بیشتر اسکناس های پلاستیکی (پلیمری) بدان معناست که پلیمر کمتری در مقایسه با کاغذ مورد مصرف اسکناس های کاغذی نیاز است و در نتیجه ماده خام کمتری برای تولید اسکناس مصرف می شود. هم چنین اسکناس های پلیمری می توانند پس از طی چرخه عمر خود بازیافت شوند.

به نطر میرسد اسکناس های پلاستیکی (پلیمری) علاوه بر اینکه برای دولت و مردم کشور سودآور باشد، با توجه به اینکه میتوان آنرا برای مصارف دیگر بازیافت نمود، برای محیط زیست هم مناسب خواهد بود. این نوع پلیمر را میتوان برای مصنوعات کشاورزی و کامپوزیت ها استفاده کرد.

طبق تحقیقاتی که توسط بانک مرکزی کانادا انجام شده است، اسکناس های پلیمری در چرخه خود باعث تولید مقدار کمتری گاز گلخانه ای شده و میزان کمتری انرژی را برای تولید صرف میکنند.

با این حال پول های کاغذی هم امکان یازیافت دارند و از آن ها برای تولید مداد و فنجان های کاغذی قهوه استفاده میشود.

 

منبع: اطلاع نیوز، ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است