خانه خبر دانشجوی مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنده جایزه بین‌المللی نوآوری

دانشجوی مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنده جایزه بین‌المللی نوآوری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
BOREALIS STUDENT INNOVATION AWARD

مرجع پلیمر در بازار ایران: جایزه‌ نوآوری BOREALIS STUDENT INNOVATION AWARD یک مسابقه‌ بین‌المللی برای محققان سراسر دنیا است که در زمینه الفین‌ها، پلی‌الفین‌ها و انواع مواد شیمیایی و همچنین کاتالیست‌ها، خواص و فرآیندهای مرتبط به این مواد پژوهش می‌کنند.

BOREALIS STUDENT INNOVATION AWARD

این مسابقه هر ساله با اعلام فراخوانی جهانی از ماه سپتامبر به مدت ۶ ماه اقدام به پذیرش پروژه‌های تحقیقاتی از دانشگاه‌های سراسر دنیا می‌کند.

هدف از اهدای این جایزه شناخت ایده‌های خلاقانه و راهکارهای نوآورانه در خصوص حوزه‌های مرتبط با این مسابقه است . بر این اساس بعد از داوری پروژه‌ها از سوی هیات داوران، برگزیدگان در سه مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی معرفی می‌شوند.

چاپ‌پذیری سطوح کابل‌های انتقال قدرت

پروژه‌ انجام شده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که موفق به کسب این جایزه شده است، در قالب پروژه‌ کارشناسی و به منظور حل یک مشکل صنعتی در صنعت برق (چاپ‌پذیری سطوح کابل‌های انتقال قدرت)، در گروه رنگ دانشکده‌ مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسط نوید مستوفی سرکاری و تحت راهنمایی دکتر محسن محسنی و دکتر مرتضی ابراهیمی به انجام رسیده است.

در سال ۲۰۱۸ و در دهمین دوره‌ این مسابقه به سه محقق جوایزی اعطا شد که برندگان امسال از دانشگاه‌های یوهانس کپلر اتریش (دکتری)، آلتو فنلاند (کارشناسی ارشد) و صنعتی امیرکبیر ایران (کارشناسی) بوده‌اند.

برای اولین بار در تاریخ ده ساله برگزاری این مسابقه، یک شرکت‌کننده از ایران و برای دومین بار یک شرکت کننده از آسیا موفق به کسب این جایزه شده است.

جزئیات پژوهش انجام شده

در این پژوهش، اقدام به بررسی و مطالعه تغییرات خواص سطحی آمیزه‌های پلی‌اتیلن شبکه‌ای شده‌ مورد استفاده در صنعت کابل شد و در آن تلاش کردند که با اتکا به تئوری‌های چسبندگی، دلایل ضعف در اتصال سطحی و بین‌لایه‌ای این آمیزه‌ها مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند.

این پروژه با انجام تحقیقاتی در زمینه‌های «اصلاح مشکلات مطالعه شده به کمک فناوری پلاسمای سرد»، «پلیمریزاسیون درجای عوامل قطبی روی سطح» و«نشاندن عوامل بهبود دهنده سیلانی از طریق فرآیند سل-ژل» ادامه دارد.

جایزه در نظر گرفته شده برای برندگان این مسابقه، یک سفر با پوشش کامل هزینه‌ها به کشور محل برگزاری مراسم اهدای جوایز برای ارائه پروژه و دریافت جایزه، جایزه نقدی به مبالغ ۵۰۰۰ یورو (دکتری)، ۲۰۰۰ یورو (کارشناسی ارشد) و ۱۰۰۰ یورو (کارشناسی)، تندیس و گواهی جایزه می‌شود.

نوید مستوفی مجری طرح برای ارائه یافته‌های پژوهشی، تبادل اطلاعات و دریافت جایزه،  به دعوت شرکت BOREALIS در مرکز نوآوری این شرکت در شهر لینس اتریش حضور پیدا کرده است.

برگزاری این جایزه بین‌المللی توسط شرکت BOREALIS صورت می‌پذیرد که یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا در خصوص تولید و فرآوری مواد پتروشیمیایی و پلیمری در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت خودرو، بسته‌بندی، انرژی، سلامت و پزشکی، فوم، تاسیسات و خطوط انتقال نفت و گاز و کشاورزی است.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر وین اتریش قرار دارد، در کشورهای اتریش، بلژیک، برزیل، فرانسه، فنلاند، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئد و ایالات متحده آمریکا دارای مجتمع‌های پتروشیمیایی و شیمیایی است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است