خانه خبر کمبود جهانی عرضه استایرن، ادامه دار شد

کمبود جهانی عرضه استایرن، ادامه دار شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی‌استایرن

مرجع پلیمر در بازار ایران: در نشست امسال انجمن پتروشیمی اروپا (EPCA) در وین اتریش، بیشتر گفتگوهای مرتبط با استایرن، پیرامون عرضه جهانی این محصول و بررسی میزان احتمال راه اندازی مجتمع های تولید استایرن جدید در آینده ای نزدیک بود.

برآورد موسسه آی سی آی اس با اطمینان بالایی نشان می دهد که مجتمع های تولید این محصول در چین زمان نسبتا قابل ملاحظه ای نیاز دارند تا به بهره برداری برسند. از طرفی برآورد یادشده خاطرنشان می کند که روی کار آمدن ظرفیت های جدید و عرضه این محصول در دیگر بخش های جهان نیز محدود خواهد بود.

پلی‌استایرن

با افزایش تعطیلی های برنامه ریزی نشده مجتمع های قدیمی در اروپا و ایالات متحده، بی ثباتی قیمتی و کمبود عرضه این محصول در بازار جهانی ادامه خواهد یافت.

بر اساس داده های تحلیلی و مشاوره ای موسسه آی سی آی اس، نرخ های عملیاتی جهانی (Global operating rates) استایرن در سال 2018 میلادی به 90 درصد می رسد. این نرخ بهره برداری (utilization) قوی در شرایطی بدست می آید که رشد تقاضا کم، ظرفیت های جدید ایجاد شده به مراتب کمتر و تعدادی مجتمع تولید این محصول در بازارهای توسعه یافته تعطیل شده اند.

بحران عرضه یادشده در پی تعطیلی های برنامه ریزی نشده مجتمع های قدیمی تولید استایرن پدید آمد. نتیجه آن نیز حاشیه سود مطلوب برای تولیدکنندگان و نوسانات قیمتی برای خریداران است. البته انتظار می رود نزدیک به سالانه هشت میلیون تن ظرفیت جدید عرضه در میان مدت توسط چینی ها ایجاد شود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است