خانه خبر آغاز حمل ریلی محصولات پتروشیمی به داخل کشور از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

آغاز حمل ریلی محصولات پتروشیمی به داخل کشور از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Railway transport for petrochemicals

مرجع پلیمر در بازار ایران: رئیس امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار 280 تن PET شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از طریق پایانه ریلی منطقه به تهران و قزوین ارسال شد.

Railway transport for petrochemicals

سعید بهبهانی اسلامی افزود: با آغاز بهره برداری رسمی از این پایانه، ظرفیت حمل و نقل ریلی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فعال و در اختیار شرکت های مستقر در منطقه قرار گرفته است.

وی از اعلام آمادگی شرکت های شهید تندگویان، نویدزرشیمی، امیرکبیر، اروند، مارون و لاله برای استفاده از این ظرفیت خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان تولیدات محصولات پتروشیمی شرکت های منطقه بسیار بیشتر از ظرفیت این پایانه است و تنها می‌تواند 20 درصد نیاز حمل و نقل محصولات را پاسخ دهد؛ لذا مانند گذشته حمل و نقل جاده ای، یکی از ارکان حمل و نقل در پتروشیمی خواهد بود.

بهبهانی کاهش 30 تا 40 درصدی هزینه حمل، کاهش خطرات انسانی و افزایش ایمنی در منطقه و در جاده های مواصلاتی کشور را از مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی برشمرد و افزود: این امر با مشارکت فعال بخش خصوصی و از طریق تعامل با راه آهن جمهوری اسلامی محقق شد.

پیش از این، از خط راه آهن تنها برای حمل و نقل مواد و محصولات به بندرامام خمینی (ره) استفاده می‌شد که از این پس، پتروشیمی به عنوان یک ایستگاه جدید در سیستم ریلی کشور معرفی شد.

منبع: ایلنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است