خانه تکنولوژي پتنت سی‌باندسیستمز در حوزه نانوپوشش تقویت‌کننده‌ی شیشه‌ی خودرو

پتنت سی‌باندسیستمز در حوزه نانوپوشش تقویت‌کننده‌ی شیشه‌ی خودرو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
windshield coat

مرجع پلیمر در بازار ایران: دفتر USPTO تأییدیه‌ی تکمیل مدارک مربوط به پتنت شرکت سی‌باندسیستمز را صادر کرد. این پتنت برای ثبت مالکیت فکری نوعی نانوپوشش محافظ شیشه است که می‌تواند ساختار شیشه‌ها را تقویت کند.

windshield coat

شرکت سی‌باندسیستمز (C-Bond Systems) در حوزه‌ی فناوری‌ نانو فعالیت دارد و به ‌دنبال تقویت ساختار شیشه‌ها با استفاده از این فناوری‌ است. این شرکت اخیراً اعلام کرد که دفتر ثبت اختراعات آمریکا (USPTO) تأییدیه‌ی تکمیل مدارک ثبت پتنت این شرکت با نام تجاری C-Bond NanoShield™ را صادر کرد‌ه‌ است.

C-Bond NanoShield™  که از ژانویه 2018 معرفی شد، یک فناوری جدید برای افزایش ایمنی شیشه‌هاست که در آن با استفاده از فناوری ‌نانو ساختار شیشه بهبود یافته و مقاومت آن در برابر برخورد افزایش می‌یابد. این محصول به‌صورت محلول است و روی شیشه اسپری می‌شود؛ این فرایند کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد.

رفع مشکلات رایج در شیشه‌ی خودروها

این فناوری یک رهیافت مؤثر و ارزان قیمت برای مشکلات رایج در شیشه‌ی خودروهاست که منجر به تعویض یا تعمیر شیشه‌ها می‌شود.

این فناوری یک پوشش لایه‌نازک بوده که خواص آب‌گریزی داشته و موجب بهبود دید راننده می‌شود. براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده‌ است، شکستگی شیشه‌ی خودرو در رتبه‌ی اول درخواست‌های جبران خسارت بیمه در آمریکاست و این مشکل 30 درصد از درخواست‌های خودرو را شامل می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌ی بیمه‌ی مربوط به شکستگی شیشه در سال، 4 میلیارد دلار باشد.

اسکات سیلورمن، مدیرعامل شرکت سی‌باندسیستمز، می‌گوید: « صدور این تأییدیه برای ما بسیار مهم است؛ چرا که ما به دنبال افزایش آگاهی عمومی و پذیرش این فناوری در بازار شیشه هستیم. زمانی که صحبت از تقویت ساختار شیشه می‌شود، ما معتقدیم که هیچ فناوری مشابهی وجود ندارد که بتواند به اندازه‌ی این پوشش موجب تقویت ساختار شیشه شود. ما به این فناوری می‌بالیم.»

این شرکت به دنبال بازاریابی در بخش‌های مختلف است؛ برای مثال، شرکت‌های اجاره‌دهنده‌ی خودرو، شرکت‌های بیمه و تولیدکنندگان شیشه از جمله مشتریان بالقوه شرکت سی‌باندسیستمز هستند.

شرکت سی‌باندسیستمز تا کنون 22 پتنت مربوط به این فناوری را ثبت، خریداری یا لیسانس کرده‌ است. دفتر مرکزی شرکت سی‌باند در شهر هوستون تگزاس قرار دارد. این شرکت به دنبال افزایش ایمنی شیشه‌ها و فیلم‌های مورد استفاده در پنجره‌هاست.

منبع : C-Bond Systems Receives Notice of Allowance for “C-Bond NanoShield™” Trademark from U.S. Patent and Trademark Office

        ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است