خانه اقتصادی توسعه متوازن شرط افزایش صادرات صنایع پایین دستی پتروشیمی معادل صادرات نفت

توسعه متوازن شرط افزایش صادرات صنایع پایین دستی پتروشیمی معادل صادرات نفت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical industries

مرجع پلیمر در بازار ایران: جواد میرحیدری، عضو انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران با بیان این که باید از سمت اقتصاد متکی به درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و سایر ذخایر زیرزمینی به سمت ایجاد صنایع پایین دستی حرکت کنیم گفت: دولت باید ریل گذاری خود را در بخش صنایع پایه به سمت صنایع پایین دست هدایت کند و امتیازهایی را که تاکنون بیشتر متوجه واحدهای پایه پتروشیمی کرده بود، به سرمایه گذاران پایین دستی اختصاص دهد.

petrochemical industries

وی افزود: امروز پتروشیمی به محوری انکار ناپذیر در صادرات غیرنفتی کشور تبدیل شده است و بدون تردید حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی به دلیل ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال بالاتر یک ضرورت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

میرحیدری تصریح کرد: در عرصه تولید مواد پتروشیمی و شیمیایی با ارزش افزوده بالامی توان با توسعه نظام‌مند صنایع پایین دستی پتروشیمی در قالب پارک‌های صنعتی پتروشیمی و شیمیایی و ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط پتروشیمی دانش بنیان با رویکرد نوآوری و تولید محصولات جدید، کارآفرینی و ایجاد شغل های پایدار را رقم زد و از سوی دیگر با مدیریت روزآمد و بهره ور کاهش هزینه تولید و در نهایت کسب حداکثر ارزش افزوده از مواد خام پتروشیمی را رقم زد و از این رهگذر به یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان محصولات پایین دستی پتروشیمی در جهان تبدیل شد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با برنامه ریزی‌های منسجم صنایع پایین دستی پتروشیمی را توسعه دهیم، صادرات محصولات پایه و پایین دستی پتروشیمی از کشور در افق چشم انداز می تواند معادل نفت خام باشد و اتکا به نفت خام کاهش یابد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است