خانه اقتصادی اختیار معامله و کنترل مواد اولیه پتروشیمی به استان‌ها واگذار می‌شود

اختیار معامله و کنترل مواد اولیه پتروشیمی به استان‌ها واگذار می‌شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical industries

مرجع پلیمر در بازار ایران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید سطح رقابت در بازار مواد اولیه پتروشیمی را کنترل و در اختیار استان‌ها قرار دهیم، یکی از کارهای موفق انجام‌شده عرضه مواد اولیه واحدهای صنعتی و پتروشیمی به‌صورت رقابتی در بازار معامله‌های بورس و اوراق بهادار تهران است.

صادق نجفی ظهر امروز در بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر برخی از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک کشور اظهار داشت: کمبود مواد اولیه و مشکل اعتبار و تسهیلات دو مشکل عمده و اصلی صنایع کوچک و متوسط کشور است.

petrochemical industries

وی با تأکید بر تلاش دولت برای کل مشکل اعتباری و منابع واحدهای کوچک ادامه داد: آییننامه پرداخت 340 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به صنایع کوچک و همچنین آییننامه پرداخت 13 هزار میلیارد ریال به‌عنوان مشوق صادرات تبصره 46 ابلاغ‌شده است.

ابلاغ آییننامه برپایی نمایشگاه

وی عنوان کرد: آییننامه برپایی نمایشگاه و اعزام هیئت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی ابلاغ‌شده است، با تفاهم‌نامه منعقده بین شهرک‌های صنعتی کشور و بانک صنعت و معدن امکان پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 10 الی 13 درصد به‌صورت سرمایه در گردش توسط بانک صنعت و معدن به صنایع کوچ و متوسط در جوار روستا ممکن شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور برای پویایی تولید و اقتصاد به حمایت و اعطای تسهیلاتی بین یک تا 5 میلیارد تومان نیازمند هستند.

نجفی با اشاره به برخی از مشکلات صنایع کوچک و متوسط کشور تأکید کرد: مشکلات مربوط به ارزش‌افزوده، مالیات و تأمین اجتماعی از مهم‌ترین چالش‌های صنایع کوچک است و برای این منظور نیز بسته‌های حمایتی بین سازمان صنایع کوچک و کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نظر گرفته‌شده است، پرداخت تسهیلات یک تا 5 میلیارد تومانی از هفته قبل آغازشده است.

وی با بیان برخی از اقدامات صورت گرفته برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به صنایع کوچک و متوسط به همراه قرار گرفتن این صنایع در اولویت و مشوق‌های صادراتی از دیگر اقدامات حمایتی از صنایع کوچک است.

مهلت 60 ماهه برای پرداخت بدهی ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک کشور برای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط برای بدهی این واحدها تا سقف 80 درصد بخشودگی و برای پرداخت بدهی‌ها نیز مهلتی 60 ماهه ارائه داده است.

نجفی عنوان کرد: برای توسعه و جذب سرمایه‌گذار در واحدهای استارت آپی و دارای مجوز کسب و کاررنوپا و سایر کسب‌وکارهای جدید بین 5 تا 50 درصد تسهیلات تشویقی در نظر گرفته‌شده است، واحدهای صنعتی کوچک و متوسط قم که بیش از 90 درصد از صنایع صنعتی این استان را تشکیل می‌دهند به اقدامات بی‌نظیر خود حوزه صادرات را به کشورهای اروپایی و آسیایی گسترش داده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز تأکید کرد: تقویت و توسعه مبحث ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شهرک‌های صنعتی یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی است.

امیر طیبی نژاد با اشاره به مجاهدت‌های آتش‌نشان‌های شهرک‌های صنعتی و روز آتش‌نشان ادامه داد: توسعه ایمنی واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان مسئله‌ای بوده که مقدم بر هر امر دیگری است، اما متأسفانه نوعاً مجاهدت‌های این قشر فداکار فراموش می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود برخی تحریم‌ها و شرایط ویژه کشور شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تلاش می‌کند و تمام سعی خود را به‌کاربرده تا با ارائه تسهیلات و رسیدگی به وضعیت صاحبان صنایع و تعامل با واحدهای صنعتی و تولیدی پویایی اقتصادی استان را حفظ کند.

منبع: تسنیم

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است