خانه علمی پژوهشی پوشش پلیمری حاوی حباب های کوچک برای افزایش عایق گرمایی

پوشش پلیمری حاوی حباب های کوچک برای افزایش عایق گرمایی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer coat with tiny bubbles

مرجع پلیمر در بازار ایران: در بسیاری از نقاط جهان، به خصوص کشورهای در حال توسعه، مردم با استفاده از رنگ سفید برای پوشش سقف و با استفاده از انعکاس نور خورشید آن را خنک تر نگه دارند. این یک رویه که از آن تحت عنوان خنک کننده تابشی غیر فعال نام برده می شود با استفاده از یک پوشش پلیمری جدید می تواند موثرتر از همیشه، عمل کند.

مشکل رنگ‌های سفید معمول این است که معمولا حاوی رنگدانه هایی است که نور ماوراء بنفش را جذب و در بازتاب طول موج های بیشتر خورشیدی، خیلی خوب عمل نمی کنند. پوشش پلیمری توسعه داده شده توسط  تیم تحقیقاتی در دانشگاه کلمبیا از مواد متخلخل کننده منحصر بفرد و حبابهای هوا در عوض استفاده از این رنگ دانه ها، بهره می برد.

Polymer coat with tiny bubbles

این قابلیت از طریق ترکیب پلیمر، حلال و آب، حاصل شده و  می تواند به روی هر سطحی که قرار است خنک بماند مثل سقف، دیوار بیرونی ساختمان، مخزن آب و یا هر چیز دیگری به کار رفته شود. با تبخیر حلال آب در قالب قطرات کوچک درون پلیمر، به آن شکل می دهد و هنگامی که آب نیز خود تبخیر می شود، پوشش پلیمری حاضر حاوی تعداد زیادی از حفره های هوای میکروسکوپی بوده  که باعث می شود رنگ آن پلیمر روشن به نظر برسد.

نتایج این تحقیق در مقاله ای است که اخیرا در مجله Science منتشر شده است، ارائه شده است.

منبع: https://newatlas.com/polymer-coating-reflects-sunlight/56559

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است