خانه تکنولوژي همکاری شرکت ها برای تسخیر بازار چین در حوزه بوردهای مدارچاپی سه بعدی

همکاری شرکت ها برای تسخیر بازار چین در حوزه بوردهای مدارچاپی سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3D-Printing

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نانودیمنشن که در بخش تولید نانوجوهر برای بوردهای مدارچاپی فعالیت دارد، همکاری راهبردی با دو شرکت دیگر آغاز کرده است تا فناوری بوردهای مدارچاپی سه بعدی را وارد بازار چین کند.

3D-Printing

شرکت آرورا (Aurora) در حوزه چاپ سه بعدی و ماشین‌های اتوماسیون اداری فعالیت دارد. این شرکت اخیرا همکاری راهبردی را با شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) و شرکت مکور تکنولوژیز (Mcor Technologies) آغاز کرده است. نانودیمنشن در حوزه فناوری چاپ سه بعدی مدارچاپی و نانوجوهر فعالیت دارد. مکور نیز یکی از فعالان حوزه چاپ سه بعدی کاغذی است.

این دو شرکت قرار است فرصت‌های وارد شدن در بازار چین را برای شرکت آرورا فراهم کنند. آرورا در نظر دارد تا در بخش چاپ سه بعدی در حوزه آموزش، درمان و خودروسازی در بازار چین فعالیت کند.

نانوذرات نقره برای چاپ سه بعدی

نانودیمنشن از جوهرهای نانوذرات نقره برای چاپ سه بعدی استفاده می‌کند. این شرکت روی نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی بوردهای مدار چاپی و بوردهای مدارچاپی سه‌بعدی چند لایه کار می‌کند تا از آن برای ساخت نمونه اولیه بوردها بدون نیاز به اچ‌کردن، دریل‌کاری و آبکاری استفاده شود. چنین فناوری چاپ سه‌بعدی می‌تواند برای ساخت حسگرهای کپسوله‌شده، آنتن‌ها و ادوات الکترونیکی استفاده شود.

مکور نیز از کاغذ رولی در چاپ سه بعدی با قدرت تفکیک بالا استفاده می‌کند تا هزینه چاپ سه بعدی در بخش مواد و تجهیزات به حداقل برسد.

آرورا قصد دارد به زودی پروژه چاپ سه بعدی رنگی را آغاز کند. این فرآیند شامل دریافت اطلاعات سه بعدی رنگی از اسکنر سه بعدی، پردازش این اطلاعات با استفاده از نرم‌افزاری توسعه یافته و در نهایت چاپ رنگی با استفاده از چاپگر سه بعدی است.

آرورا می‌گوید که قرار است این خدمات با قیمت بسیار پایین در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. بازار جهانی چاپ سه بعدی ارزشی در حدود 12 بیلیون دلار در سال 2018 خواهد داشت که این رقم رشد 19.9 درصدی را نسبت به سال پیش نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که این بازار تا سال 2020 به رقم 20 بیلیون دلار برسد.

بخش پزشکی، آموزش و تولید سه حوزه با بالاترین نرخ تقاضا برای چاپ سه بعدی است.

منبع : Aurora partners with Nano Dimension, Mcor in 3D printing

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است