خانه خبراخبار اقتصادی عرضه 3.3 میلیارد یورو ارز پتروشیمی به بازار

عرضه 3.3 میلیارد یورو ارز پتروشیمی به بازار

توسط admin
0 نظرات
dollar

مرجع پلیمر در بازار ایران: دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی جزئیات عرضه ارز پتروشیمی در بازار را تشریح کرد.

عرضه ۳‌میلیارد و ۳۲۱ میلیون و ۲۲۷ هزار یورو معادل حداقل ۴ میلیارد دلار ارز به بازار

احمد مهدوی در یک نشست خبری گفت: پتروشیمی‌ها از ابتدای سال تاکنون ۳‌میلیارد و ۳۲۱ میلیون و ۲۲۷ هزار یورو معادل حداقل ۴ میلیارد دلار ارز به بازار عرضه کرده‌‌اند که این رقم ۲۷۰ میلیون یورو بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی افزود: میزان تقاضای محصولات پلیمری در بورس کالا از ابتدای سال تا ۲۰ شهریور ماه ۷میلیون و ۷۰۴ هزار تن بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد رشد داشته‌است.

dollar

وی با اشاره به اینکه صنایع پایین‌دستی هیچ رشدی نسبت به سال قبل نداشته‌اند افزایش بی‌رویه تقاضا را ناشی از وجود دلالان دانست.

مهدوی در ادامه همچنین افزود: شرکت‌های پتروشیمی امسال ۲۶ درصد بیشتر پلیمر در بورس کالا فروخته‌اند و کسی نمی‌پرسد این افزایش تقاضا برای چیست؟

سهم 72 درصدی پتروشیمی ها از ارز بازار ثانویه

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به آمارهایی از میزان صادرات و ورود ارز توسط پتروشیمی‌ها گفت: از ۱۶ مرداد تا ۱۹ شهریور امسال همزمان با معرفی بسته‌ جدید ارزی، کل ارزی که به بازار ثانویه ارائه شده معادل یک‌میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۹۳۲ هزار یورو بوده است. وی سهم پتروشیمی‌ها از این مبلغ را یک میلیارد و ۷۶ میلیون و ۸۵۹ هزار یورو با قیمت ۸ هزار و ۹۹۵ تومان دانست که معادل ۷۳ درصد است. به گفته وی سهم دیگر صادرکنندگان از این میزان ۳۹۱ میلیون یورو با قیمت ۹ هزار و ۳۱۰ تومان بوده است. وی میانگین قیمت ارز توسط پتروشیمی‌ها و سایر صادرکنندگان را ۹ هزار و ۷۹ تومان ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۵۷ میلیون یورو صادرات به‌صورت ریالی داشته‌ایم. بر همین اساس ۶۹ درصد ارز ناشی از صادرات در بازار داخلی به فروش رسیده است. وی ادامه داد: براساس آمار مزبور از ابتدای امسال تا ۲۱ فروردین‌ ۲۱۹ میلیون یورو، از ۲۲ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت مبلغ ۱۸۰ میلیون و ۷۸۴ هزار یورو، از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد یک‌میلیارد و ۸۴۴ میلیون و ۴۵۰ هزار یورو و از ۱۶ مرداد تا ۱۹ شهریور یک میلیارد و ۷۶ میلیون و ۸۵۹ هزار یورو ارز توسط پتروشیمی‌ها عرضه شده است که این میزان تا زمان معرفی بسته جدید ارزی با نرخ ۴۲۰۰ تومان عرضه شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است