خانه خبر ساخت لامبورگینی ایرانی با بدنه کامپوزیتی در تبریز

ساخت لامبورگینی ایرانی با بدنه کامپوزیتی در تبریز

توسط admin
0 نظرات
Iranian Lamborghini

مرجع پلیمر در بازار ایران: ‘لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی’ توسط متخصصان ایرانی در تبریز با مهندسی معکوس، مشابه سازی، طراحی و ساخته شد.

طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی روز اظهار داشت: این طرح در مدت 4.5 سال توسط تیم متخصص 16نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت را گذرانده است.

‘مسعود مرادی’ افزود: تست جاده ای و آزمایش پایداری این خودروی اسپورت با موفقیت انجام شده و به زودی رونمایی می شود.

وی افزود: هدف از اجرای مهندسی معکوس و طراحی لامبورگینی ایرانی، دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپورت و بومی سازی آن است.

مرادی بیان کرد: هدف نهایی از اجرای طرح تولید لامبورگینی بومی سازی آن در کشور است و به کمک سرمایه گذار ایرانی برند جدید ایجاد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس مشاور حقوق بین الملل تیم خودروسازی، پیگیر موضوع مالکیت معنوی برای تولید لامبورگینی در ایران است.

وی اظهار داشت: اگر مالکیت معنوی خودرو مانع تولید شود، با جراحی چهره خودرو، لامبورگینی با طراحی جدید ثبت می شود.

وی ادامه داد: مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی به صورت یک به یک، مدل سازی، ساخت خودرو توسط مواد کامپوزیت، استراکچرهای (شاسی) فلزی، مهندسی مکانیک، برق خودرو، الکترونیک، کارهای مهارتی، نقاشی و تودوزی توسط تیم ایرانی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان ایرانی نیز استفاده شده است.

وی اضافه کرد: کارهای مطالعاتی، طراحی و مدل سازی خودرو را به تنهایی انجام دادم و پس از آن، خودرو در کارگاه ساخت و تولید و قالب سازی تکمیل شد؛ اکنون نیز خودرو پس از طی مراحل مختلف در مرحله نهایی مونتاژ قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی های فنی این خودروی 2 رگه ایرانی – ایتالیایی، گفت: رانندگی با این خودرو حس خاصی دارد؛ خودرو 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیبرکس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتی متر طول، 260 سانتی متر عرض و 114 سانتی متر ارتفاع دارد.

وی ادامه داد: در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معکوس، به ساختار لامبورگینی وفادار ماندیم، زیرا این اصل مهم است.

وی یادآور شد: در این طرح پلاتفرم و ساختار کلی خودرو هم مشابه سازی شده است.

وی گفت: با این وجود هیچ یک از قطعات استفاده شده در خودروی ایرانی، از لامبورگینی اصلی نیست، بلکه تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.

رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی نیز گفت: جواز تاسیس خودروهای دست ساز و بدنه کامپوزیتی از طرف اداره کل صنایع و معادن استان برای ساخت این خودرو صادر شده است.

حسین نجاتی افزود: پروانه تولید رسمی آن نیز نیاز به درخواست دارد تا پس از استعلام از محیط زیست و انجام مراحل لازم صادر شود.

لامبورگینی به عنوان یک خودروی اسپرت ایتالیایی، شهرت جهانی دارد.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است