خانه اقتصادیگزارش و تحلیل گزارش هفتگی از روند معاملات محصولات پلیمری در بورس کالا

گزارش هفتگی از روند معاملات محصولات پلیمری در بورس کالا

توسط admin
0 نظرات
report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: افزایش حجم معاملات در بازار محصولات شیمیایی و عدم تغییر جدی معاملات پلیمرها دو رخداد مهم در بازار محصولات پتروشیمی بود.

report and analysis

نوسان قیمت ارز موجب شد تا بهای پلیمرها در بازار آزاد در هفته گذشته افزایش یابد تا جایی که نرخ‌های موجود را می‌توان بیشترین ارقام برای متوسط قیمتی بازار در تاریخ قلمداد کرد. هم‌اکنون بخش اعظم نرخ‌ها در بازار آزاد بیشتر از قیمت‌های پایه در بورس کالا هستند.

در هفته گذشته حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا نزدیک به نیم درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم در 7 هفته اخیر رسید اگرچه عرضه 68 هزار تنی برای بازار چندان هم مطلوب و کافی ارزیابی نمی‌شود. این در حالی بود که حجم تقاضا در همین زمان 56 درصد کاهش یافت و به کمترین سطح ار ابتدای سال جاری تاکنون رسید. این مطلب نشان می‌دهد سخت گیری‌های بهین یابی برای خریداران در بورس کالا در ظاهر جوابگو بوده یعنی عدد کمتری در بورس کالا به ثبت رسیده ولی این مطلب به معنی آن نیست که بازار با کاهش تقاضا همراه شده است.

در بازار محصولات شیمیایی بورس کالا شاهد افزایش 56 درصدی حجم معاملات هستیم که یک داده مثبت و مهم به شمار می‌آید اگرچه حجم عرضه‌های این بازار نیز 38 درصد رشد داشت. به رغم رشد عرضه ها ولی بیش از 86 درصد از عرضه ها معامله شده‌اند که خود داده مهمی برای رونق تولید واقعی در صنایع تکمیلی است. با توجه به افزایش تقاضای محصولات شیمیایی و رشد حجم معاملات آن‌ها می‌توان گفت که روزهای جذابی پیش‌روی صنایع تکمیلی فراهم شده و در صورت مدیریت درست بازار آینده این صنایع بسیار روشن خواهد بود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است