خانه اقتصادیگزارش و تحلیل گزارش هفتگی از روند معاملات محصولات پلیمری در بورس کالا

گزارش هفتگی از روند معاملات محصولات پلیمری در بورس کالا

توسط admin
0 نظرات
report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: کاهش حجم معاملات در بورس کالا هفته گذشته مهمترین رخداد در این بورس بود که رخ داد و بازار نیازمند عرضه های بیشتری است.

کاهش حجم مهامله پلیمرها و محصولات شیمیایی

در هفته گذشته حجم معامله پلیمرها و محصولات شیمیایی هر دو در بورس کالا با کاهش روبه‌رو شد به طوری که حجم معامله پلبمرها در بورس کالای ایران به کمترین حد در 10 هفته اخیر رسید ولی در بازار محصولات شیمیایی به رغم کاهش 24 درصدی حجم معاملات هفتگی، وضعیت هنوز هم مطلوب است. از سوی دیگر نسبت معامله محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالا به بیشترین حد در تاریخ بورس رسیده یعنی اکثریت قریب به اتفاق عرضه‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد.

فعالان بازار بر این اعتقادند که بازار پلیمرها تشنه عرضه‌های جدید است ولی نیاز بازار حداقل در بورس کالا تأمین نمی‌شود. بازار به عرضه‌های بیشتری نیاز دارد.

بازار آزاد در هفته‌های اخیر با افزایش مستمر قیمت‌ها روبه‌رو بوده ولی در پایان هفته گذشته شاهد کاهش نرخ بودیم که این مطلب به معنی آن بود که تغییری غیرمنتظره در ساز و کار بازار ایجاد شده است. با توجه به ثبات نسبی حجم معاملات و حتی روند کاهشی آن در هفته‌های اخیر، انتظار غالب از افزایش بیشتر قیمت‌ها حکایت داشت ولی ورود ارگان‌های نظارتی به فاز بازرسی و سخت‌گیری‌های تعزیراتی موجب شد تا بازار به شدت به نگهداری کالا بدبین شده و جذابیت فروش به میزان زیادی افزایش یافت. این شرایط را می‌توان دلیل اصلی کاهش نرخ در پایان هفته گذشته به شمار آورد و به احتمال قوی با توجه به عزم دولت برای مدیریت بازار، بازرسی‌های سرزده و سخت‌گیری‌های نظارتی بیشتر خواهد شد یعنی بازار پتانسیل تکانه‌های منفی بیشتری دارد.

بر پایه این گزارش، در صورت ادامه این تلاش‌ها برای تنظیم بازار با سخت‌گیری‌های نظارتی احتمالاً فرآیندهای بازرسی ادامه می یابد که در نهایت قیمت‌ها بیش از شرایط عادی امکان کاهش خواهد داشت.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است