خانه علمی پژوهشی تولید اولین پلیمری که 5 برابر مقام تر از لاستیک طبیعی است

تولید اولین پلیمری که 5 برابر مقام تر از لاستیک طبیعی است

توسط admin
0 نظرات
chemical bond

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت Bridgestone Corp در توکیو اخیرا خبر از تولید اولین بسپاری در جهان داده است که قادر است لاستیک و رزین را در ابعاد مولکولی به یکدیگر متصل نماید. این بسپار جدید دارای دوام بی سابقه ای می باشد. در مقایسه با لاستیک طبیعی این بسپار تا 5 برابر در برابر رشد ترک مقاوم بوده، استحکام کششی مناسبی را داشته و در برابر سایش مقاوم می باشد.

شرکت Bridgestone این ماده را HSR به معتی لاستیک با استحکام بالا نامیده که قادر است به عنوان یک ماده ی چند جزئی (Hybrid) واحدهای سازنده ی لاستیک سنتزی همچون بوتادی ان و ایزوپرن را با واحدهای سازنده ی رزین همچون اتیلن در ابعاد مولکولی پیوند دهد. این اتفاق با استفاده از کاتالیزگر Gd از طریق هم بسپارش (Copolymerization) صورت می گیرد.

این ماده قادر است چقرمگی رزین را با سختی لاستیک ترکیب نماید. ایده ی اولیه ی ساخت این ماده با سنتز پلی ایزوپرن با استفاده از کاتالیزگر Gd ایجاد شد.

شرکت Bridgestone اعلام کرده است که ساخت این HSR را می توان به عنوان قدم مهمی در تولید تایر محسوب کرد. با استفاده از این ماده می توان تایری با عملکرد بهتر در عین مصرف کمتر ماده ایجاد نمود. این شرکت استفاده از HSR را در تولید محصولات دیگری به جز تایر نیز مورد توجه قرار داده است.

منبع: ایران پلیمر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است