خانه خبراخبار اقتصادی فرانسه فقط از پلاستیک های بازیافتی در بسته بندی استفاده خواهد کرد

فرانسه فقط از پلاستیک های بازیافتی در بسته بندی استفاده خواهد کرد

توسط admin
0 نظرات
France Plastic

مرجع پلیمر در بازار ایران: فرانسه در راستای مسئولیت های زیست محیطی متعهد شد تا سال 2025 تنها از پلاستیک های بازیافت شده برای کاربردهای بسته بندی استفاده کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ، دولت فرانسه به تازگی و در راستای مسئولیت های زیست محیطی خود متعهد شد تا سال 2025 میلادی در تمام کشور تنها از پلاستیک های بازیافت شده برای کاربردهای بسته بندی استفاده شود.

به عنوان بخشی از این طرح که 22 مرداد ماه توسط برونه پویرسون، وزیر گذار اکولوژیکی دولت فرانسه (French secretary of state for ecological transition)، اعلام شد؛ این کشور برنامه دارد هزینه کالاهای مصرفی (consumer goods) تولید شده با پلاستیک غیر بازیافتی (non-recycled plastic) را با وضع یک سیستم جریمه جدید به میزان چشمگیری افزایش دهد.

بر اساس اعلام رسانه های فرانسوی، این اقدام یکی از چند طرحی به شمار می رود که قرار است ظرف سال های آتی عملیاتی شود. از جمله می توان به طرح سامانه ودیعه‌گذاری و دریافت (deposit-refund system) برای بطری های پلاستیکی اشاره کرد.

یک روزنامه فرانسوی به نقل از پویرسون گفت: اعلان جنگ علیه محصولات پلاستیکی به تنهایی کافی نیست. ما نیاز داریم تا اقتصاد فرانسه را متحول سازیم.

وزیر گذار اکولوژیکی دولت فرانسه خاطر نشان کرد: قیمت محصولات با بسته بندی تولیدشده از پلاستیک های بازیافتی می تواند تحت برنامه جدید تا 10 درصد کاهش یابد.

وی افزود: این بدین معنی است که وقتی انتخاب میان دو بطری، یکی تولید شده از پلاستیک بازیافتی و دیگری از پلاستیک غیر بازیافتی، باشد؛ بطری نوع اول ارزانتر خواهد بود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است