خانه خبر تولید هیدروژن از پلیمر برای جایگزینی سوخت های فسیلی

تولید هیدروژن از پلیمر برای جایگزینی سوخت های فسیلی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
produces hydrogen using polymers

 مرجع پلیمر در بازار ایران: ایالات متحده، چین و ژاپن در حال تلاش برای توسعه روش های جایگزینی هیدروژن با سوخت های فسیلی هستند. تایوان نیز اخیرا” بر اساس دستور مقامات ارشد این کشور، تحقق این هدف به عنوان یک اولویت استراتژیک در این کشور قرار داده است.

محققان دانشگاه ملی تسینگ هوآ (NTHU) تکنولوژی برای تولید هیدروژن را با استفاده از نقاط نور مرئی و نیمه رسانای پلیمری، توسعه داده اند که می تواند هیدروژن را به یک منبع انرژی جایگزین تبدیل کند.

produces hydrogen using polymers

یافته های این استادیار گروه فن آوری شیمیایی NTHU در مجله ACS Catalysis در مقاله ای با عنوان ” Design and Synthesis of Cycloplatinated Polymer Dots as Photocatalysts for Visible-Light-Driven Hydrogen Evolution ” ارائه شده است.

چو گفت، هیدروژن یک سوخت سبز بوده با احتراق  آن فقط آب و گرما تولید می شود و لذت پیدا کردن روش های تولید آن با استفاده از نور خورشید و آب، در زمره پروژه های اصلی وزارت انرژی ایالات متحده است.

وی گفت در بیشتر تکنیک ها از متان (جزء اصلی گاز طبیعی) برای تولید هیدروژن استفاده می شود که خود منجر به انتشار دی اکسید کربن در این فرآیند و کمک به گرم شدن کره زمین، می کند. چانگ چی لی (عضو هیات علمی) گفت که این تکنیک ها همچنین از فلزات گذار به عنوان کاتالیزور برای افزایش بهره وری استفاده می کنند که اغلب عناصر سمی را در این فرایند تولید می کنند.

چانگ گفت که پس از آزمایش تکنیک های مختلف در طی سال گذشته، تیم متوجه شد که نقاط پلیمری نیمه هادی بدون انتشار عناصر سمی، کارایی را افزایش می دهند.

منبع: http://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2018/08/05/2003698018

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است