خانه تکنولوژي شبیه سازی کامپیوتری، اصول کلیدی برای نسل بعدی فیبر کربن را مشخص می کند

شبیه سازی کامپیوتری، اصول کلیدی برای نسل بعدی فیبر کربن را مشخص می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Computer simulation next-generation carbon fibers

مرجع پلیمر در بازار ایران: تیم تحقیقاتی KAIST با اجرای شبیه سازی های پیشرفته کامپیوتری، موفق به ارائه ساختار طراحی اتمی کلیدی برای تولید نسل بعدی فیبر کربن با کیفیت بالا، شدند.

Computer simulation next-generation carbon fibers
الیاف فیبر کربنی، سبک و در عین حال دارای مقاومت مکانیکی و حرارتی بسیار عالی هستند. این ویژگی ها سبب می شود تا بتوان از این الیاف در بخش های با فن آوری بالا، از جمله خودرو، هوا فضا و مهندسی هسته ای استفاده کرد.

این الیاف از یک پیش ماده پلیمری و از مسیر مجموعه ای از فرایندهای ریسندگی، تثبیت و کربن سازی تولید می شوند. با این حال، مانع اصلی برای تولید الیاف کربن با کیفیت بالا وجود دارد و در مناطقی که نقص طراحی در ماتریس پلیمری وجود دارد، نتیجه آن تولید فیبرهای کربن معیوب و بی کیفیت است.

به عنوان یک راه حل برای این مشکل، استفاده از نانولوله های کربنی (CNT) می تواند جهت گیری و کریستالسیون پلیمر را افزایش دهد. با این حال، اگرچه  تراز هندسی پلیمر با استفاده از نانولوله های کربنی بر کیفیت تولید الیاف اثر می گذارد، اما نبود درک اتمی دقیق از رابط CNT پلیمری، مانع پیشرفت های بیشتر شده است.

منبع: https://phys.org/news/2018-08-simulation-key-principle-next-generation-carbon.html

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است