خانه خبر آغاز به کار نخستین مجتمع تولید پلی پروپیلن در جمهوری آذربایجان

آغاز به کار نخستین مجتمع تولید پلی پروپیلن در جمهوری آذربایجان

توسط admin
0 نظرات
socar polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران: به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، به دنبال افتتاح مجتمع تولید پلی پروپیلن (PP) شرکت سوکار پلیمر با ظرفیت 184 هزار تن در سال، نخستین مجتمع تولید این محصول در جمهوری آذربایجان هفته گذشته در نزدیکی پایتخت این کشور، باکو، به بهره برداری رسید.


سوکار پلیمر که یکی از زیرمجموعه های شرکت دولتی نفت و گاز آذربایجان، سوکار، به شمار می رود؛ کار ساخت واحد یادشده را در سال 2015 میلادی آغاز کرد. این واحد از فناوری فرآیند Spheripol شرکت لیوندل باسل بهره می گیرد.

شرکت سوکار پلیمر از طرفی در نظر دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی یک مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین (HDPE) 120 هزار تنی را در مجاورت واحد جدید راه اندازی کند.

واحد پلی پروپیلن جدید که در پارک صنایع شیمیایی سومقایت (Sumgayit) جمهوری آذربایجان و با مهندسی گروه مایره تکنی مونت ایتالیا به بهره برداری رسید؛ با حضور رئیس جمهور آذربایجان، الهام علی اف و سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا افتتاح شد.

علی اف خاطرنشان کرد: پروژه اولین مجتمع تولید پلی پروپیلن جمهوری آذربایجان به کمک همکاری های بین المللی عملی شد و به تقویت ظرفیت صادراتی کشور کمک شایانی خواهد کرد. مجتمع جدید سوکار پلیمر همچنین آذربایجان را قادر می سازد تا با توسعه بخش صنایع غیر نفتی (non-oil industrial sector)، نیاز خود به واردات را نیز به میزان چشمگیری کاهش دهد.

اولین محصول پلی پروپیلن این مجتمع در جریان فاز آزمایشی پروژه و در ماه فوریه امسال به تولید رسید.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است