خانه علمی پژوهشی روکش مواد غذایی با ترکیب پلیمرهای زیستی حاصل از دورریز چوب و پوسته بدن خرچنگ

روکش مواد غذایی با ترکیب پلیمرهای زیستی حاصل از دورریز چوب و پوسته بدن خرچنگ

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بسته بندی غذایی

مرجع پلیمر در بازار ایران: سلولز و کیتین از مهمترین پلیمرهای زیستی در دنیا هستند که در برخی گیاهان و همین طور پوسته سخت برخی حیوانات مانند خرچنگ وجود دارند.

محققان دانشگاه جرجیا در آمریکا روشی برای ترکیب این دو پلیمر با یکدیگر یافته اند تا از این طریق روکش هایی جدید و مرغوب برای پوشاندن مواد غذایی تهیه شود.

زیست‌تخریب‌پذیر

اگر چه این پوسته ها در ظاهر شبیه پوشش های پلاستیکی موجود در بازار به نظر می رسند، اما استفاده از مواد زیستی برای تهیه آنها باعث می شود پوشش های یادشده قابل تجزیه بوده و محیط زیست را آلوده نکنند.

به منظور تهیه پوشش مذکور از تراشه ها و دورریز چوب های مختلف استفاده شده و نانو کریستال های سلولزی آنها استخراج شده است. سپس این مجموعه با نانوفیبرهای کیتین برگرفته از پوسته سخت خرچنگ در آب ترکیب شده و مجموعه به دست آمده بر روی یک لایه از پلیمر قابل بازیافت پخش شده است.

نتیجه کار بعد از خشک شدن یک ماده منعطف و قوی و کامپوزیتی بوده است که می تواند در آینده برای نگهداری و پوشاندن انواع مواد غذایی به کار گرفته شود. البته برای تولید انبوه این ماده دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه های این کار هنوز باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است