خانه خبراخبار اقتصادی عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی در فصل بهار اعلام شد

عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی در فصل بهار اعلام شد

توسط admin
0 نظرات
پتروشیمی

مرجع پلیمر در بازار ایران: تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان خرداد ماه 97 در مجموع به بیش از 13.26 میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از 3 میلیارد و 158 میلیون دلار رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تا پایان خرداد ماه امسال 4 میلیون و پانصد و نود و نه هزار تن بوده است.

همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یادشده بیش از 5 میلیون و هشتصد و شصت و هشت هزار تن بوده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی 20 مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور در مدت زمان مذکور در بیش از 2 میلیون و هفتصد و نود و پنج هزار تن بوده است.

مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی درخرداد ماه امسال بیش از4.55 میلیون تن بوده است. میزان فروش داخلی صنعت پتروشیمی تا پایان خرداد ماه نیز4.089.21 هزار تن به ارزش 120.630.42 میلیارد ریال بوده است.

همچنین فروش بین مجتمعی شرکت ها نیز 2.319.66 هزار تن به ارزش 59.600.55 میلیارد ریال رسید.

گفتنی است که بالاترین عملکرد تولید در خرداد ماه امسال را مجتمع های پتروشیمی خوزستان، اهتمام جم، خراسان، کربن ایران، شیمی بافت، خارک، کرمانشاه، نوری، مروارید و شیراز به خود اختصاص دادند.

میزان صادرات صنعت پتروشیمی

صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان خرداد ماه به رقم 5 میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار تن به ارزش 3 میلیارد و 158 میلیون دلار رسید.

مجتمع های پتروشیمی در سومین ماه سال 1397 بیش از 1 میلیون هفتصد و سی و هفت هزار تن محصول به ارزش بیش از حدود 962 میلیون دلار را صادر کردند.

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان فصل بهار بیش از 2 میلیون و هفتصد و پنجاه و نه هزار تن محصول به ارزش 1 میلیارد و ششصد و سی و شش میلیون دلار صادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از یک میلیون و پانصد و چهل و شش هزار تن محصول به ارزش بیش از 886 میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.

همچنین تا پایان خرداد ماه، در سایر مناطق، بیش از 1 میلیون تن محصول به ارزش 636 میلیون دلار صادر شد.

بر اساس این گزارش، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با حدود 732 هزار تن و از نظر ارزشی پتروشیمی نوری با بیش از 441 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان خرداد به خود اختصاص داد.

همچنین در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی بندر امام با بیش از 521 هزار تن صادرات توانست بیش از 283 میلیون دلار صادرات را رقم بزند.

در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از 278 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 110 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است