خانه اقتصادیگزارش و تحلیل کاهش قیمت 30 دلار در هر برای پلی‌پروپیلن در بازار ترکیه

کاهش قیمت 30 دلار در هر برای پلی‌پروپیلن در بازار ترکیه

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلی پروپیلن

مرجع پلیمر در بازار ایران به نقل از پتروتحلیل: در ترکیه، در این هفته بازار پلی‌پروپیلن با کاهش قیمت 30 دلار در هر تن شاهد روند نزولی بود. اکثر خریداران ترجیح دادند که با توجه به افت بی‌سابقه ارزش لیر در برابر دلار و بیشترین سقوط یک‌روزه قیمت نفت خام برنت در دو سال اخیر، در اواسط هفته، فعالیتی نداشته باشند.

پلی پروپیلن

,وضعیت بازار پلی‌پروپیلن

بر اساس این گزارش، فروشندگان تحت فشار قیمت‌های پیشنهادی اندک از سوی خریداران مجبور شدند که قیمت‌های محموله‌های وارداتی خود را دوباره کاهش دهند. پلی‌پروپیلن سعودی شاهد افت 20 دلاری بود و قیمت‌های رافیا و فایبر به ترتیب به 1290 تا 1310 دلار در هر تن و 1315 تا 1320 دلار در هر تن (همگی CIF، نقدی) رسیدند.

یکی از خریداران گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌های رافیا به 1260 دلار در هر تن برسند.» قیمت فایبر ایرانی در رقم 1330 تا 1340 دلار در هر تن (CPT/FCA) گزارش شد، و نسبت به هفته گذشته شاهد افت 10 تا 30 دلاری بود. قیمت فایبر عمانی به 1310 دلار در هر تن (CIF) رسید و هیچ معامله‌ای گزارش نشد. در این میان، بسیاری از معامله‌کنندگان گزارش دادند که فایبر اسرائیلی به زیر 1400 دلار در هر تن سقوط کرد.

داده‌های هفتگی شاخص قیمت chemOrbis نشان می‌دهد که پلی‌پروپیلن وارداتی رافیا و فایبر به کمترین میزان خود از آوریل عقب‌نشینی کردند. معامله‌کنندگان بحث داشتند که، فایبر نسبت به رافیا افت واضح‌تری را ثبت کرده است.

در بازار وارداتی، میزان کلی قیمت‌های رافیا با 5 تا 20 دلار کاهش در رقم 1645 تا 1710 دلار در هر تن (ex-warehouse، نقدی، شامل مالیات بر ارزش‌افزوده) گزارش شدند. معامله‌کنندگان اشاره داشتند: «عرضه فراوان و فعالیت اندک در میان شرایط نامشخص اقتصادی منتج به کاهش قیمت‌های جدیدی از سوی توزیع‌کنندگان شده است. قیمت‌های نزدیک به 1700 دلار در هر تن، نظر هیچ کس را جلب نمی‌کند.»

خریداران تائید کردند که تعدادی از فروشندگانی که قیمت خود را تغییر نداده بودند، اخیراً فروش‌های مناسبی را به ثبت رسانده‌اند و قیمت‌های محموله‌های تحویل فوری و در مسیر در حال کاهش است. چندین معامله‌کننده اظهار داشتند: «ازآنجایی‌که اکثر خریداران بر این باورند که درصورتی‌که قصد خرید داشته باشند می‌توانند با میزان قیمت‌های کمتری قرارداد منعقد کنند، تخفیفات نمی‌توانند تقاضای پلی‌پروپیلن را افزایش دهند.» در این میان یک از فروشندگان گفت: «ازآنجایی‌که خریداران حتی در صورت نیاز خرید نمی‌کنند، ارائه قیمت‌های جدید هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.»

کاهش میزان تولید تبدیل‌کنندگان، تعطیلات آتی عید قربان در کشورهای مسلمان و همچنین تعطیلات ماه اوت در اروپا، و نگرانی‌های اقتصادی در ترکیه، در کوتاه‌مدت جو بازار را کاهشی نگه می‌دارد. در این میان، تعدادی از معامله‌کنندگان بر این باورند که احتمالاً بازار پلی‌پروپیلن ترکیه در بلندمدت زمانی که به برابری ارزشی بازار وارداتی پلی‌پروپیلن چین برسد، بهبود خواهد یافت.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است