خانه تکنولوژي نانوپوشش‌های سرامیکی، محافظ و براق‌کننده‌ی بدنه خودرو

نانوپوشش‌های سرامیکی، محافظ و براق‌کننده‌ی بدنه خودرو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ceramic Nano coat

مرجع پلیمر در بازار ایران: در حال حاضر نانوپوشش‌های تجاری مختلفی در بازار وجود دارند که برای بهبود ظاهر و تمیز نگه‌داشتن سطح خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نانوپوشش‌ها حاوی ذرات سرامیکی هستند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 بدنه خودروها دیگر نیاز به واکس نداشته باشد و نانوپوشش‌ها از سطح خودرو محافظت کنند.

 

ceramic Nano coat

 

 طی‌سال‌های اخیر پوشش‌های نانوسرامیکی رشد قابل توجهی داشته‌اند و به یکی از پوشش‌های پرفروش در محافظت از رنگ‌ خودروها تبدیل شده‌اند. این در حالی است که شاید بخشی از مصرف‌کنندگان نمی‌دانند که ماهیت این نانوپوشش چیست.

پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌ی فناوری‌ نانو به شکلی است که احتمالاً در سال 2020 دیگر نیاز به واکس زدن خودرو نباشد و بتوان از نانوپوشش‌ها برای  تمیز نگه‌داشتن سطح خودرو استفاده کرد.

نانوپوشش‌های سرامیکی

پوشش‌های نانوسرامیکی در واقع پلیمر محلولی هستند که با استفاده از پرداخت با دست، روی سطح خودرو کشیده می‌شوند. این پوشش‌ها با رنگ خودرو برهمکنش داده و پیوند ایجاد می‌کنند. در نهایت استفاده از این پوشش‌ها روی سطح خودرو موجب تشکیل لایه‌ای محافظ می‌شود که نه با شستن از بین می‌رود و نه به‌سادگی دچار زوال می‌شود. این پوشش‌ها در طولسال‌ها روی سطح باقی مانده و دچار خستگی نمی‌شوند و تنها با سایش می‌توان آنها را از سطح زدود. نیاز به پرداخت سطح خودرو با این پوشش به صورت ماهیانه نیست.

پیتر دایبیتش، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت سرامیک پرو(Ceramic Pro)، می‌گوید: «پوشش‌های سرامیکی نسبت به واکس‌ها از مزیت بالاتری برخوردار بوده و اصلاً این دو با هم شباهتی ندارند.»

شرکت سرامیک‌ پرو یکی از بزرگترین توزیع‌کنندگان پوشش‌های سرامیکی در آمریکا است. دایبیتش می‌افزاید: «پوشش سرامیکی چسبندگی بالایی داشته و وقتی روی سطح قرار می‌گیرد، براق است و همانند آیینه عمل می‌کند، هیچ چیز به آن نمی‌چسبد، رنگ را از تابش پرتو فرابنفش مصون می‌داد و مانع از تغییر رنگ سطح می‌شود.»

تمام محصولات این حوزه دوام بالایی دارند و بسته به نوع پرداخت سطحی و فرمولاسیونی که دارند، می‌توانند از شش ماه تا مادام‌العمر روی سطح باقی بمانند. این پوشش‌ها تقریباً هزار دلار هزینه برای مصرف کننده دارند. یکی از نانوپوشش‌های سرامیکی موجود در بازار HydroSilex نام دارد که نیاز به تخصص خاصی برای استفاده روی سطح ندارد. این نانوپوشش در مدت ده دقیقه روی سطح قرار داده می‌شود و بعد از شش ماه باید دوباره استفاده شود. این نانوپوشش با قیمت مناسبی به بازار عرضه شده و عملکرد آن توسط مصرف‌کنندگان ارزیابی شده‌است.

منبع : How Nanotechnology Will Make Car Waxing Obsolete

         ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است