خانه اقتصادی وزارت بازرگانی چین تعرفه محصول استایرن منومر وارداتی از آمریکا را تغییر داد

وزارت بازرگانی چین تعرفه محصول استایرن منومر وارداتی از آمریکا را تغییر داد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical monomer styrene

مرجع پلیمر در بازار ایران: وزارت بازرگانی چین به تازگی اعلام کرد: تولید کنندگان استایرن کره جنوبی، تایوان و ایالات متحده در جریان نرخ نهایی تعرفه ضد دامپینگ (antidumping duty rates) برای واردات استایرن منومر (styrene monomer) به چین قرار گرفته اند.

تعرفه ضد دامپینگ اولیه که پیشتر در تاریخ 13 فوریه امسال بر استایرن منومر وارداتی از کره جنوبی، تایوان و ایالات متحده در نظر گرفته شد؛ بین 5 تا 10.7 درصد بود. تعرفه یادشده بر اساس شرکتی که محموله از سوی آن ارسال می شد؛ متغیر بود و به اداره کل گمرگات چین پرداخت می شد.

petrochemical monomer styrene

پس از تقاضاهای پر شمار از سوی عرضه کنندگان مختلف استایرن منومر در پی تصمیم اولیه، تعرفه های ضد دامپینگ بر محموله های وارداتی از کره جنوبی و تایوان در تصمیم نهایی کاهش داده شد. این در حالیست که نرخ های به مراتب بالاتری برای تولیدکنندگان مستقر در ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

برای مثال لیوندل باسل به عنوان یکی از تولیدکنندگان ایالات متحده شاهد افزایش نرخ اولیه 9.2 درصد به 13.9 درصد خواهد بود. نرخ یادشده برای شرکت وست لیک استایرن (Westlake Styrene) از 10.7 درصد به 13.7 درصد افزایش یافت. اینئوس استایرلوشن (INEOS Styrolution) و آمریکاس استایرنیکس (Americas Styrenics) نیز شاهد رشد نرخ تعرفه از 9.2 درصد به 13.9 درصد خواهند بود.

سایر تولیدکنندگان آمریکایی استایرن با نرخ 5.57 درصد مواجه هستند.

درباره استایرن منومر

استایرن منومر یک ترکیب اورگانیک با فرمول شیمیایی C8H8 می‌باشد. این محصول که بنزن مهم‌ترین ماده اولیه تولید آن است، مایعی روغنی و بی‌رنگ بوده که بویی شیرین داشته و به سادگی تبخیر می‌شود. استایرن در تولید بسیاری از پلیمرها استفاده می‌شود. استایرن به طور طبیعی در برخی گیاه‌ها و غذاها از جمله دارچین، قهوه و بادام زمینی و همچنین در قطران زغال‌سنگ یافت می‌شود. استایرن منومر به طور عمده از هیدروژن‌زدایی اتیل بنزن تولید می‌شود. استایرن منومر به علاوه از ترکیب تولوئن و متانول و همچنین ترکیب بنزن و اتان تولید می‌شود. حضور گروه وینیل در استایرن امکان تبدیل شدن این محصول به پلیمر را میسر می‌کند.

کاربرد استایرن منومر

• تولید انواع پلیمرها  از استایرن منومر به عنوان خوراک برای تولید محصولاتی هم‌چون پلی‌استایرن، لاستیک مصنوعی (SBR)، آکریلونیتریل بوتادین استایرن(ABS)، استایرن اکریلونیتریل(SAN) استفاده می¬شود.

 

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است