خانه تکنولوژي گامی دیگر به سوی آینده پلاستیک های زیست تخریب پذیر با کارایی بالا

گامی دیگر به سوی آینده پلاستیک های زیست تخریب پذیر با کارایی بالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
زیست‌تخریب‌پذیر

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه ایالتی کلرادو آمریکا موفق به تولید پک پلیمر زیست تخریب‌پذیر و تجدید‌پذیر شدند که می‌تواند جایگزین پلاستیک باشد.

پلیمر زیست تخریب پذیر
این پلیمر P3HB نام دارد و جایگزین مناسبی برای پلاستیک تولیدشده از مواد نفتی محسوب می‌شود. این پلیمر، یک ماده زیستی است که معمولاً توسط باکتری‌ها، جلبک‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها ساخته می‌شود و در حوزه پزشکی کاربرد دارد. باوجوداین هزینه بالای تولید و حجم پایین محصول، استفاده از این ماده را در مقیاس وسیع صنعتی غیرممکن کرده است.
زیست‌تخریب‌پذیر

محققان در فرآیند جدید تولید این ماده، علاوه بر کاتالیزورهای متعددی که خود طراحی و تولید کرده‌اند، از سوکسینات که اِستری (نوعی ترکیب) از سوکسینیک اسید است، بهره گرفتند. این اسید از طریق تخمیر گلوکز تولید می‌شود و در فهرست وزارت انرژی آمریکا به‌عنوان اولین ماده مناسب برای جایگزینی مواد شیمیایی حاصل از مشتقات نفتی معرفی‌شده است.

محققان با استفاده از این شیوه توانستند پلیمر P3HB را به‌طور مصنوعی تولید کنند. این پلیمر کارکردی مشابه پلیمر تولیدشده توسط باکتری‌ها دارد، اما می‌توان آن را در مقیاس بزرگ با هزینه کمتر تولید کرد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشرشده است.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است