خانه اقتصادی گزارش عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی تا پایان اردیبهشت

گزارش عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی تا پایان اردیبهشت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تا پایان اردیبهشت ماه امسال 2 میلیون و نهصد و هشتاد هزارتن بوده است.

همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از 3 میلیون و هشتصد و نود و دو هزارتن بوده است.

Report

گزارش تولید 20 مجتمع پتروشیمی

بر پایه این گزارش، تولید واقعی 20 مجتمع پتروشیمی مستقردرمناطق داخلی کشور درمدت زمان مذکوردر بیش از 1میلیون و هشتصد و چهل و  یک هزار تن بوده است.

مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی دراردیبهشت ماه امسال بیش از4 میلیون تن بوده است.

میزان فروش داخلی صنعت پتروشیمی تا پایان اردیبهشت ماه نیز2.799.07 هزار تن به ارزش 78.981.76 میلیارد ریال بوده است.

همچنین فروش بین مجتمعی شرکت ها نیز 1.589.34 هزارتن به ارزش 39.165.25 میلیارد ریال رسید.

گفتنی است که بالاترین عملکرد تولید دراردیبهشت ماه امسال را مجتمع های پتروشیمی خوزستان، ،خراسان، غدیر، شیراز، نوری و کرمانشاه به خود اختصاص دادند.

صادرات صنعت پتروشیمی

صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان اردیبهشت ماه به رقم 3 میلیون و ششصد و چهل و شش هزار تن به ارزش 2 میلیاردو 229 میلیون دلار رسید.

مجتمع های پتروشیمی دردومین ماه سال 1397 بیش از 1 میلیون و ششصد و هفتاد هزار تن محصول به ارزش بیش از 1 میلیارد وشصت و هشت میلیون دلار را صادر کردند.

درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیش از 1 میلیون و هشتصد و نه هزارتن محصول به ارزش 1 میلیارد و یکصد و دوازده میلیون دلار صادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از یک میلیون و هشتاد هزار تن محصول به ارزش بیش از 630 میلیون دلارروانه بازارهای بین المللی شد.

همچنین تا پایان اردیبهشت ماه، درسایر مناطق، بیش از 756 هزارتن محصول به ارزش 486.65 میلیون دلار صادر شد.

بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی نوری  با بیش از 429هزارتن و ازنظرارزشی با بیش از 284 میلیون دلاردر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان اردیبهشت به خود اختصاص داد.

همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندرامام با بیش از 379 هزار تن صادرات توانست بیش از204 میلیون دلار صادرات را رقم بزند.

در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از 189هزار تن محصول را به ارزش بیش از 66 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است