خانه اقتصادیگزارش و تحلیل رشد قیمت محصولات پتروشیمی در بازار آزاد

رشد قیمت محصولات پتروشیمی در بازار آزاد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشيمي

مرجع پلیمر در بازار ایران: افزایش قیمت‌ها در بستر بازار آزاد را باید مهم‌ترین‌ دلیل التهاب در معاملات بورس کالا به شمار آورد اگرچه بعد از سپری شدن یک هفته نیمه تعطیل پیشین هم ورود تقاضای جدید به بازار چندان هم غیرمنطقی نیست. از سوی دیگر وضعیت معاملات دیروز نشان داد که معاملات بورس کالا به نسبت وضعیت قیمتی در بازار داخلی از آرامش بیشتری برخوردار بود که خود یک داده جالب توجه به شمار می‌رود یعنی برآوردهای میدانی و نگاهی کلی به معاملات نشان می‌دهد به نسبت هفته‌های گذشته، رقابت و تجربه سقف قیمتی کمتر  بوده که خود یک داده مثبت جدید به شمار می‌رود.

محصولات پتروشيمي

پتانسیل رشد عرضه‌ها در این بازار در کنار سخت‌گیری‌های جدید در برابر حجم خرید از مواردی است که می‌تواند در این خصوص ایفای نقش کند ولی برای ترسیم واقعیت‌های بازار باید معاملات روز گذشته را هم مورد بررسی قرار داد. با توجه به رشد جدی قیمت‌ها در بازار آزاد و البته پتانسیل تقاضای بالاتر از حد طبیعی در بازار داخلی نیاز به عرضه‌های گسترده در بورس کالا به‌عنوان یک اصل مهم تلقی شده که به نظر می‌رسد آرام آرام مورد توجه بخش‌های تصمیم‌سازی و اجرایی در این بازار قرار گرفته است.

لزوم اقدامات بیشتر برای آرامش بازار

این وضعیت کلی اگرچه هنوز نمی‌تواند به آرامش در بازار منجر شود ولی باز هم یک داده جدید برای حمایت از بازار به شمار می‌رود که اگرچه لازم است ولی کافی نیست. البته ذات سخت‌گیری برای محدود کردن تقاضا شاید به‌صورت مقطعی جوابگو باشد ولی باید تغذیه بازار آزاد و صنایع تکمیلی در حوزه‌های صنفی و صنعتی را مورد توجه قرار داد که نیاز این صنایع هم آرامش بازار و هم قیمت‌های رقابتی است.

در هر حال تاثیرگذاری التهاب کمتر در بازار داخلی را باید در روزهای آینده مورد توجه قرار داد ولی هرگونه داده مثبت در این بازار را باید در شرایط فعلی قدردانست.

آمارهای معاملاتی روز گذشته در بازار پلیمرهای بورس کالا از داد و ستد نزدیک به ۳۶ هزار تن از انواع پلیمرها حکایت دارد که با احتساب معاملات در روزهای گذشته، حجم داد و ستد پلیمرها در هفته جاری به رقمی نزدیک به ۵۸ هزار تن رسیده است. این وضعیت اگرچه در نگاه اول از بهبود نسبی حجم معاملات به نسبت هفته قبل از آن حکایت دارد ولی به معنی تغذیه کافی بازار از پلیمرها نیست. البته فاصله قیمتی بین بورس و بازار و همچنین برخی سخت‌گیری‌های جدید بر روال تقاضا نیز موجب شده تا معاملات از آرامش بیشتری برخوردار شود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است