خانه اقتصادی برنامه ساتا برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی

برنامه ساتا برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical-industry

مرجع پلیمر در بازار ایران: ابراهیم محمود‌زاده رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) با اشاره به این که این سازمان هدف گذاری های خود را برعرصه‌های جدید سرمایه‌گذاری و نیز بخش‌های صادرات محور متمرکز کرده است. اظهارکرد: ساتا قصد دارد سهام برخی شرکت‌های اپراتوری را خریداری و از امسال در این حوزه جدید فعال‌تر شده و ازسوی دیگر با سرمایه‌گذاری در صنایع صادرات ‌محور، بهره اقتصادی مطلوبی کسب کند. همچنین با توجه تجدیدناپذیری انرژی‌های هیدروکربنی، در آینده دیگر حوزه هدف ساتا برای سرمایه‌گذاری، حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است.

petrochemical-industry

سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی طی 7 سال

محمود‌زاده به سرمایه‌گذاری‌های جدید ساتا اشاره کرد وگفت: براساس یک برنامه درازمدت ۷ ساله در پروژه‌های جدید حوزه پتروشیمی بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ به عنوان مثال با نهایی شدن قرارداد خط لوله ایرانشهر ـ چابهار برنامه‌های احداث واحدهای پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار در دستور کار قرار گرفته است و در صورت جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌توان شاهد ایجاد قطب سوم پتروشیمی ایران در منطقه مکران باشیم، چرا که وجود مشوق‌های مالیاتی و نزدیکی به بازارهای بزرگ مصرف همچون هند و پاکستان، این منطقه را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است.

از سوی دیگر فراموش نکنیم که توسعه این منطقه سبب آبادانی بی‌نظیری در منطقه مکران ایران خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۱۸ واحد پتروشیمی در این منطقه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری احداث شود که اخیرا ساخت دو واحد آن آغاز شده و تاکنون یکی از این واحدها بیش از ۵۰درصد در سفارش کالا پیشرفت داشته است.

محمودزاده به پروژه کیان اشاره کرد و گفت: این پروژه که هر سه مرحله تولید صنعت پتروشیمی را در خود دارد، به بیش از یک و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. از سوی دیگر تا سه ماه آینده در پتروشیمی متانول مرجان در عسلویه به تولید اقتصادی خواهیم رسید و فاز نخست پتروشیمی بزرگ بوشهر نیز امسال راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) افزود: بخشی از سهام این دو مجتمع به صورت عمده در بورس عرضه شده و با توجه به تولید مناسب این مجتمع‌ها،شانس عرضه آنها در بورس زیاد است. البته این شانس برای پتروشیمی‌های کیان و ۱۷ پتروشیمی مکران بیشتر است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهام ۱۶ پتروشیمی منطقه مکران در بورس عرضه خواهد شد.

سرگردانی سرمایه های کوچک

او به سرگردانی سرمایه‌های کوچک در کشور اشاره کرد و گفت: اگر مردم اطمینان داشته باشند که می‌توانند بدون ریسک در بازاری همچون اوراق مشارکت، به سود خوبی برسند، به‌طور حتم در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. حضور بیش از حد مردم دربازار ارز و طلا نشان می‌دهد ما شرکت‌های هلدینگی نتوانسته‌ایم عملکرد خوبی برای جذب سرمایه داخلی داشته باشیم و به‌نظر می‌رسد بایستی ساز و کارهای لازم برای استفاده از منابع داخلی تسهیل شود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است